Mirage 2000 maiden - near crash
Kollaps
X
-
mvh Kenny
Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
www.youtube.com/kennerdahl
www.vimeo.com/kennerdahl
-
Sorry såg inte det var får man tag i den motorn? Orginalfläkten är odugligt balanserad och skaramlar likt en gammal skördetröska har mer drag i dammsugaren..........
MVH K-ÅMVH Kjell-Åke Skoog
Ordförande RCFF 2023/2025.Kommentar
-
Det är ju ingen värstingfläkt direkt men du fick väl ett måndagsexemplar om den va på de viset..
Neu 1415DF: http://www.espritmodel.com/index.asp...D&ProdID=10176mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
Hahaha.. det kan omöjligt va en spitfire som får motorstopp i starten 1 meter över marken iaf, eller?
Med det sagt har jag väl redan bjudit igen.. får länka upp klippet här sen..mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
Det va ett CC Ice 100SB som satt i. mätte aldrig med 8 celler men med 4 celler mätte jag 75A, borde ju bli en lägre ström vid högre spänning kan jag tycka.. iaf så lärde jag mig något, aldrig mer BEC från ett ESC..
Jag ska göra en mätning med 8 celler, har ett till CC 100SB så återkommer jag med ett exakt svar sen..mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
-
Med 8S-setup va hon grym, flög jättesnällt med med bara en gnutta gas eller snabb som ett as med lite drygt halvgas.
Inverterat däremot va inge vidare, vill vända runt och bråkar emot ordentligt.
Man behöver ha väldigt lite skev på modellen och med massa av höjdutslag för hög alfa och tvära svängar. flög med 50% expo.
Som sagt var det j****gt synd att hon gick i backen när jag fått ordning på grejerna..
Ska göra en ordentlig utredning ang ESC:n, det där får inte hända igen!Senast redigerad av Kennerdahl; 2011-01-10, 18:43.mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar

Kommentar