Funjet Ultra+, Kolibri T25 = 340km/h

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av kajakmannen
    Jag har lite FPV grejor till övers Henke. Vill du prova på jetkärran??? hehe

MVH / Kajaken
    Det vore något, en glitch och man är ett par hundra meter fel direkt :-P haha
    Superhero

Kommentar

• pontus
      • feb 2011
      • 113

Ursprungligen postat av kajakmannen
      Jag har lite FPV grejor till övers Henke. Vill du prova på jetkärran??? hehe

MVH / Kajaken
      Oh yes! snälla! Det vore så skoj att få se 370+ knyck från det perspektivet

Kommentar

• Sigun
        • aug 2007
        • 3942

Kul att se världens snabbast friggolitbit flyga , beundrar dock Amir som hinner med och filma raketen. Väntar med spänning på mätresultat, Använder du någon form av loggning (Eagletree?) eller mäter ni med radar?

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av Sigun
          Kul att se världens snabbast friggolitbit flyga , beundrar dock Amir som hinner med och filma raketen. Väntar med spänning på mätresultat, Använder du någon form av loggning (Eagletree?) eller mäter ni med radar?
          Kul att mina dekaler lurar någon :-) kolla första inlägget så finns spec på kärran och loggern.
          Superhero

Kommentar

• bokis
            • maj 2006
            • 5041

Henke,såg du fick en fråga på RCU om du skulle till Hultsfred av en av pojkarna i HaroFly..De har en funjet paketerad i kolfiber som går något djuriskt,försökte få den på film när de bodde hos mig förra året men det sket sig med trumpeter.
            Åk dit o ta med din,skulle vara kul o se två såna åk samtidigt!
            En av herrarna (Vim?) sa hur fort de hade loggat den till men jag minns inte exakt,Tim,om du läser det här,kommer du ihåg det?
            varje gång de svängde tvärt så lät det som en hagelbössa,det small i luften..
            Det är med marginal det vassaste jag har sett nån gång med egna ögon..
            // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

Kommentar

• jocke1963
              • dec 2007
              • 2709

Ursprungligen postat av henke2
              Jag beställde en Baiojet ......
              Tyckte den såg lite för slät och hal ut för att vara en friggo-kärra.. Var har du köpt den ?
              ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• henke2
                • mar 2011
                • 3188

Ursprungligen postat av jocke1963
                Tyckte den såg lite för slät och hal ut för att vara en friggo-kärra.. Var har du köpt den ?
                Som sagt så har jag ju HAB bara 5min bort så handlar mycket där, så även dessa prylar. Tomas och Amir experimenterar mycket och gillar udda tuffa prylar, så de lägger gärna ner lite extra energi för att kunna erbjuda just denna typen av prylar. Vet inte om de fått upp Baiojeten i webshoppen än, hur som helst så tar de hem den om du ringer och frågar :-)
                Senast redigerad av henke2; 2011-05-19, 08:49.
                Superhero

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Nu finns den i shoppen såg jag, http://www.hab.se/sab-baiojet01-p-11292-c-381.aspx Bättre pris än jag trodde också(!)
                  Superhero

Kommentar

• Matjon
                    • jun 2007
                    • 126

Ursprungligen postat av henke2
                    Nu finns den i shoppen såg jag, http://www.hab.se/sab-baiojet01-p-11292-c-381.aspx Bättre pris än jag trodde också(!)
                    Nu är det svårt. Ska jag köpa en Baiojet, Pylon/F5D eller Hotliner/F5B
                    Ystads Radioflygklubb

Kommentar

• henke2
                      • mar 2011
                      • 3188

En riktig F5B/F5D är ganska dyr i inköp om man skall ha riktiga grejor, men visst är en F5B med riktig motor ball som tusan. F5D är inte riktigt min grej, dem är ju inte bra på någonting egentligen om man inte tävlar. En F5B går ju lika fort OCH går att starta och landa utan att vara livrädd.

Fördelen med Baiojet är utrymmet, man får plats med extra batteri till mottagaren, lysdioder, en halvlitet jet-A1 eller landställ om man vill. Den ser ut som en liten fighter och blir riktigt ball om man målar den som en Su34 eller något sådant.

Klurar du på att köpa jetmotor också?
                      Superhero

Kommentar

• Matjon
                        • jun 2007
                        • 126

Ingen Jet för mig tyvärr, det är långt utanför min budget
                        Jo en helt ny F5B/F5D kostar en del. Men det kan man hitta beg, är ju inte ute efter det absolut värsta.
                        Finns en schysst Surprise F5F på svenskt modellflyg. Men det är en bra bit från mig.

Men Funjeten är ju kul att flyga så det lutar mot en BaioJet. Får fundera lite på det.
                        Ystads Radioflygklubb

Kommentar

• henke2
                          • mar 2011
                          • 3188

Ursprungligen postat av bokis
                          Henke,såg du fick en fråga på RCU om du skulle till Hultsfred av en av pojkarna i HaroFly..De har en funjet paketerad i kolfiber som går något djuriskt,försökte få den på film när de bodde hos mig förra året men det sket sig med trumpeter.
                          Åk dit o ta med din,skulle vara kul o se två såna åk samtidigt!
                          Har du hittat något mer om deras kolfiberkärra? Jag pratade just med Lambert och vi skall optimera min motor och vrida på lite mera effekt vid kommande serviceintervall, närmare 3kg skall vara möjligt och hoppas då att Baiojeten passerar, eller iaf tangerar 400km/h. Kul i reklamsyfte om inte annat.
                          Superhero

Kommentar

• bokis
                            • maj 2006
                            • 5041

Gå in på deras hemsida o skicka en fråga till Ron Van Sommeren,tror det var han som flög den..

Trevligare människor får man leta efter och just den där som var no.3 för dem har jag för mig var med största säkerhet det snabbast jag har sett nångång men svårt att avgöra hur fort den gick..
                            Förstärkt var den å det j-ligaste för deras tidigare hade tydligen pulveriserats vid något tillfälle..
                            Det var han som frågade på RCU om du skulle till Hultsfred..
                            // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                            (nu även med biskvier!)

Kommentar

• henke2
                              • mar 2011
                              • 3188

Okidook, drar ett pm på RCU och kollar. Hultsfred är fortfarande öppet för min del, är vädret rätt och jag känner för det så blir det en runda dit.
                              Superhero

Kommentar

• Bart
                                • mar 2011
                                • 4

Ursprungligen postat av bokis
                                Gå in på deras hemsida o skicka en fråga till Ron Van Sommeren,tror det var han som flög den..

Trevligare människor får man leta efter och just den där som var no.3 för dem har jag för mig var med största säkerhet det snabbast jag har sett nångång men svårt att avgöra hur fort den gick..
                                Förstärkt var den å det j-ligaste för deras tidigare hade tydligen pulveriserats vid något tillfälle..
                                Det var han som frågade på RCU om du skulle till Hultsfred..
                                Hey Bokis, how come your name isn't on the Shootout pilot's list yet? Make sure you are there, we will bring the white-beer!
                                I do not quite understand about Ron Van Sommeren, he is not from the team, he is a Dutch guy. Does anybody have a link to a Swedish translator that actually works?

See you all at the Shootout!

Regards, Bart.

Kommentar

Arbetssätt...