Intressekoll: Mikroturbin + EDF Event

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • K-Å
    • maj 2006
    • 1184

Sök er norrut vi har massor med asfaltbanor som bara väntar på events, Söderhamn, Hudiksvall, Sundsvall, Östersund, Järpen där finns banorna.

MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av puggen
      Låter som en bra ide Henke, men asfalt hade ju varit bra som flera påpekar, men jag om någon vet hur svårt det är på en aktiv flygplats...

/Roffe
      Jopp, asfalt hade varit bra, men det behövs ändå en BRA gräsbana jämte, finns på vissa ställen (feringe exempelvis) men inte över allt. Jag tror ändå de flesta som flyger EDF inte är beroende av asfalt, snarare tvärt om.

Det verkar som intresset finns iaf och det är ju ingenting som hindrar att det blir på flera ställen. Göteborgarna har exempelvis redan aviserat en liknande träff.

Tror vi hugger ett datum och kör en träff i Ljungby till sommaren.

K-Å kan ju styra upp någonting norr över också.
      Superhero

Kommentar

• Baua
        • nov 2009
        • 856

Hej alla!

Heder åt Er som anordnar träffar, men får man önska, skulle en asfaltsbana vara mumma.
        Vet av egen erfarenhet att det kan vara svårt att få upp undermotoriserade EDF kärror från gräsfält.
        Skulle tro att ett meeting med asfaltsfält, där fler förmodligen fler piloter skulle få upp sina kärror i luften, skulle bli ett mer välbesökt meeting. Hur som blir det säkert jättekul, men får man önska som sagt......

Hils
        Magnus
        Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• mogge
          • nov 2011
          • 377

Isses, jag har satt ihop ett antal EDF:er som inte är större än att dom kan kastas iväg. Saknar en asfaltsstrip så man kan gå upp en storlek. Vad hände med Uråsa? Det var ju bara ett par år sedan vi hade race där o tidigare Pylonrace?.

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Uråsa har, eller har haft tjuriga ägare senaste tiden. Man har även odlat energiskog på stråken jämte banan. Jag vet dock inte hur det ser ut där idag. Kanske någon i närheten som kan åka dit och titta? Att gissa blir ingen klokare av :-P
            Superhero

Kommentar

Arbetssätt...