Förstärkningarna är byggda neråt i vingen eller uppåt i vingen i två lager med 2x8mm furulist, alltså 16mm. Jag har fräst ur för det i frigoliten, samt förstärkt med epoxy, så jag tror och hoppas att det ska räcka / hålla för hyfsat hårda smällar. Frontstället kommer att skruvas i 2st 3mm plyfabitar på vardera 5x1cm som har ca 1cm foam mellan sig.
Plyfan är infräst i kroppens sidor. Stället ska dras med skruv, bricka och mutter, alltså lite grann av en sandwichkonstruktion, så skruvarna som håller stället kommer få stöd av 6mm plyfa. Dock tacksam för dina inputs.
Sista som hände i kväll var att jag limmade in tanken i kroppen. Jag har tänkt att montera allt i en av kroppshalvorna för att sen limma ihop dessa med varandra. Kroppen i sig är ju ganska stor, så man kommer ju faktiskt åt ganska bra i huvudkroppen innan frontdelen monteras. Kommer förmodligen bli tvungen att öppna upp någon form av servicelucka i ryggen på Mirren, har bara inte hittat något bra sätt att göra operationen på. Kanske kan en av MBS fintandade japansågar fungera bra. Nästa steg blir att montera servona för skevrodren.
Och som vanligt har man vänt på dygnet under Julledigheten.
Lämna en kommentar: