Tomahawk Viper EDF
Kollaps
X
-
Den är riktigt rolig (jag har flugit den 9x5min sen i fredags) så man har ju inte så mycket tid på den än!
Det som överaskar mig mest är lågfarts egenskaperna, går ju alldeles utmärkt att flyga den på en 30m radie.
Man får provocera den ordentligt i vändningarna för att få den att g-ståla.
Jag har aldrig flugit jet så det kan jag inte jämföra med, däremot så flyger den väldigt likt Multipex Dog Fighter tycker jag, den har flugits flitigt det senaste veckorna. Vipern är dock betydligt enklare att hålla i kniv. Dog Fightern har mera drag, vet inte vilken som flyger snabbast än, men kul är dom båda två.
Är det någon som har fått Vipern i flat spin? Går det att ta sig ur när man väll får till det?
Vad finns det för manövrer man kan göra med en jet kärra förutom olika typer av roll och gungan fram och tillbaka?//Håkan
Team AutoPartner RCKommentar
-
Det beror lite på vilken typ jet man flyger, men det finns en del jets som klarar alla manövrar i boken! Jag flyger en del jet, när möjlighet givas, mest Boomerang jets, men de kan nästen allt man kan tänka sig.... det hänger väl stort sett bara på piloten!!!
Jag själv är ingen expert, flyger väl bara de vanliga manövrar, så som: Roll, loopings, knivegg, cuban eight och vad man nu kan hitta på.
Mvh
/PeteAn Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar
-
Vart några flygningar i går med Vipern, testade att flyga harrier (hög alfa) funka sådär för mig tills jag la planet på rygg då vart det roligt, stabilt i promenad fart, man vågade till och med ta ner den en bit och det är inga problem att svänga runt. Måste nog köpa en till! Lär ju behöva en ny förr eller senare :sarcastic://Håkan
Team AutoPartner RCKommentar
-
Hej, tänkte bara fråga om råd iom jag mer eller mindre monterat min till slut; tänkte köra med kinasetup och tgy plush 80A reglaget är lite stort för rännan där reglaget verkar vara tänkt höra hemma. Vad/hur har ni löst era setuper?----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
Jag karvade upp lite i rännan och även lite i "kilen" framför så reglaget fick plats. Fick trixa lite med kablarna, men det gick tillslut.
Har tyvärr inga bilder på detta, men hoppas det går bra ändå.
Alternativet är nog att annars köra på ett mindre fartreglage rent fysiskt. Ett 60A t.ex borde passa perfa.Kommentar
-
Tack - blir till att karva då. 60A o 80A har nog samma fysiska storlek och kinesen i fläkten påstår sej vilja ha min. 70A...
----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

Kommentar