Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Men vart tog provkörningen av HK`s motor vägen?
Luktar väldigt mycket flopp just nu!
Han som har filmat motorn är ju en ökänd skojare som sålt, eller ja i alla fall tagit betalt för bland annat pulsjetmotorer utan att leverera dem. Googlar man lite så hittar man en hel del om denne man (Bruce Simpson)
Han har ju inte ens presenterat mått/vikt på den efter över en månad. Så visst är något lurt, men om det är Hobbykings fel vet man ju inte. Dem måste som sagt släppa en förbannat bra motor eftersom dem kommer bli världens i särklass största RC- turbintillverkare.
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Undrar jag om det är nästan vare sig för Bruce eller motorn som sådan. Skall man bli världens största turbintillverkare måste man ju ha torrt på fötterna. Det är ju inte bara motor utan även elektroniken som skall testas i alla temperaturer och på alla höjder.
Undrar jag om det är nästan vare sig för Bruce eller motorn som sådan. Skall man bli världens största turbintillverkare måste man ju ha torrt på fötterna. Det är ju inte bara motor utan även elektroniken som skall testas i alla temperaturer och på alla höjder.
Nästan där som första input på en pre-production modell, tror inte någon har väntat något annat från den recensionen
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Kan inte gubbjäveln bara starta upp skiten alternativt dra åt helvete.
Hils
Magnus
Exakt, mycket snack o lite verkstad än så länge... Kanske skulle skickat den till någon som har haft lite mer erfarenhet av turbiner?
Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
Exakt, mycket snack o lite verkstad än så länge... Kanske skulle skickat den till någon som har haft lite mer erfarenhet av turbiner?
De måste ju ut med många testenheter som får många många timmar hos både kunnigt folk och nybörjare. Även dem som har erferenhet av flera turbiner sedan tidigare stöter på problem även med nya märkesmotorer, så om HK skall lyckas måste de jobba smart
De måste ju ut med många testenheter som får många många timmar hos både kunnigt folk och nybörjare. Även dem som har erferenhet av flera turbiner sedan tidigare stöter på problem även med nya märkesmotorer, så om HK skall lyckas måste de jobba smart
Du det är kanske de dom håller på med och det är därför det dröjer!
Men jag förstår att ni som representerar "premiumtillverkarna" är skärrade:scared:
För tänk om dom får det att fungera så mycket billigare det blir att hålla på med Jet!
Kommentar