Su-37 Från HK

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken1

• maj 2008
    • 607

Kanske inte ett tips så, men titta här
    http://www.turbines-rc.com/en/ beställde igår därifrån för första gången. Men en 12bladig 70mm fläkt.

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av Kenneth E
      Behöver hjälp med förslag till rätt motorer till de medföljande 90mm 5-bladiga fläktarna, bara för att testa.

Bruksanvisningen säger använd 36-39mm motorer, lite konstigt när hålen till motorerna är 36mm.
      Någon som kan rekommendera någon 36mm motor till Sheng sun(?) 5 -bladig fläkt, minst 6S.
      Tack på förhand
      Ken
      Jag tror du behöver ganska bra prylar för det skall bli kul och användbart. Nu är bra och dyrt inte samma, men gammalt och billigt är nog för dåligt.

Jag hade valt de nyare fläktarna med fler blad och en lämplig motor till det. 6S kan nog vara lagomt.

Jag vet att både Taft Viperjet och Freewing Stinger 90 flyger riktigt bra på original drivlina, den låter dessutom helt okej. Så någon av dessa kanske kan passa. Var du köper skiter jag i, nu råkade bild och info finnas just på dessa länkar.

Jag har förövrigt aldrig varit ett fan av metallfläktar. Väger tungt i onödan, plastvarianten tror jag mer på trots att den är dyrare än den med metallhus.

Superhero

Kommentar

• Turner
        • aug 2012
        • 7

Intressant! Kommer följa bygget med stort intresse. Klokt val att göra om inre strukturen, men hur det ska gå till förstår jag inte riktigt då kroppen är fogad till en del? Ska kroppen delas i två halvor eller hur tänker du?
        Squall @ Dusk

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Vingarna torkar.
          fantastisk passform, blir till att dölja senare.
          Passade på att köpa hem SQ servon från skånehobby, men gud vilket skräp, tur jag testade dem innan jag limmade fast dem. Har beställt Hitec servon och skall reklamera de andra.
          Eftersom vingarna blir permanenta blir den en best att hantera ur frakt synpunkt, orkade inte bygga om infästningen.
          Ken
          Bifogade filer
          Senast redigerad av Kenneth E; 2014-06-28, 18:59.
          DS-24 operatör.
          Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
          Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
          FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Jag tänker om och kommer att testflyga modellen i original utförande första gången och med fasta ställ.
            Limningen av vingen gick bra, nu är den stor att hantera.
            Monterade ställen på modellen, den bli lättare att hantera då samt att den då står på något än att den ligger på kroppen.
            Nu blir det till att installera servona till höjdroderna samt panelen för sidoroderna.
            Bifogade filer
            DS-24 operatör.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Fluf
              • jul 2012
              • 1580

Härligt, det kommer bli en läcker fet delta i luften.
              Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
              Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
              Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
              Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
              Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

God vad jag älskar dåligt väder, blir så mycket gjort.
                Då var servona till höjdroderna på plats, nästa steg blir att limma fast sidoroderna samt installera servona till dessa.
                Någon som har ett elektriskt landställ över som ni kan avvara, behöver ett?
                Bifogade filer
                DS-24 operatör.

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

Limmade dit höjdrodert, rev ut den gamla infästningen och gjorde en ny. Nu blev det klockrent.
                  nästa steg blir till att tillverka roder horn till höjdroderna samt koppla in servona.
                  Bifogade filer
                  DS-24 operatör.

Kommentar

• Fluf
                    • jul 2012
                    • 1580

Ursprungligen postat av Kenneth E
                    Limmade dit höjdrodert, rev ut den gamla infästningen och gjorde en ny. Nu blev det klockrent.
                    nästa steg blir till att tillverka roder horn till höjdroderna samt koppla in servona.
                    Kommer du köra den som klassisk höjd/skev, eller kommer du köra deltamixning på den? Borde lämpa sig ungefär lika bra till båda med skev så långt bakom tyngpunkt.
                    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Tror jag kör inmixning av både höjd och skev till båda funktionerna. Skall försöka få tag iett set thrust vektor system till kärran.

Nu är roderhorn tillverkade och inlimmade.
                      Bifogade filer
                      DS-24 operatör.

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Då påbörjade jag sidoroderna idag, när man skar upp hålet till servot så flagnade färgen av även här. Servoluckorna var fel frästa fick kapa av en bit och limmafast den på rätt sida.
                        Tillverkade nya roderok och dessa är nu i torkstadiet efter inlimningen.
                        Bifogade filer
                        DS-24 operatör.

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Då var roderlinkar kopplade till roderhorn och första rodret på väg att torka på plats.
                          Bifogade filer
                          DS-24 operatör.

Kommentar

• Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

Ett middagsryck och den andra sitter för torkning.
                            man har stor nytta av laserkryss.
                            nu för vi se om det blev bra, men inte förrän ikväll. Sedan blir det nog lite lugnare på byggfronten.
                            Bifogade filer
                            DS-24 operatör.

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Ojdå, fler än hundra träffar på en eftermiddag, då är det kanske någon som är intresserad av detta projekt.

Jag provade passningen på kanarden och på ena sidan var passningen katastrofal, slutade med att jag slet ut kanardens axel borrade upp hålen så det blev lite spel för justering, just nu torkar den och ligger i en jigg för rätt passform mot den som är rätt, om en timme hoppas jag limmet är tillräckligt hårt för att kunna torr montera mot kroppen för att passa in den.
                              Ken
                              DS-24 operatör.

Kommentar

• Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

Självklart är vi intresserade även om vi inte skriver något! [emoji6]
                                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

Arbetssätt...