Fast brunpappret lägger jag på med vitlim och vatten. Sedan golvlack på det.
Div svenska edf/turbin-modeller
Kollaps
X
-
Kan definetivt vara ett alternativ. Som nästa byggprojekt är jag sugen på en handkastad EDF. Har kikat på MBS SK60 med dubbla 50mm EDF, en liten draken eller SK60 i Tetris när den kommer kanske kan vara ett alternativ.Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Här är en Jumbojet med 4 edf:r jag gjort från Aerotetris.
Klicka på länken: http://youtu.be/IUTCB_vYV_sKommentar
-
Jag har en Tetris SK60 på 150 cm längd hemma och obyggd. Tänkte ha som handkastare med 2x64 mm edf och 5 celler. Vikten blir max 2 kg flygklar.Kommentar
-
Tror ni man kan handkasta den stora J35? Och vilken diameter har utblåset på den modellen?DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Hur löser ni roderinstallationerna, på vilket sätt? Många frågor.DS-24 operatör.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Kör hårt med frågor. Jag sänker in servon efter att ha skurit med vass kniv. Därefter lite epoxy. Så kort roderstång som möjligt. Sedan kabel på undersidan till mottagaren som tejpats med aluminiumtejp.
Rodren skär jag ut och sätter fast med inköpta gångjärn. Busenkelt!Kommentar
-
Skicka mig ett PM på ditt pris för en 2000mm J-35.DS-24 operatör.
-
Hej! Förlåt för sent svar och tack så mycket! Oj, 90-fläkt i 1400-Viggen, det var en bra fråga. Den jag byggt, som är exakt samma konstruktion avseende delar men 180 cm, tar en 12-cm fläkt.
Mig veterligen är det ingen än så länge som satt ihop en 1400 mm Viggen. Till min Gripen i samma storlek tänkte jag prova en vass 70-fläkt. Jag tror att det skulle funka med 90 mm men tipset är att bygga modellen och se. Freewings 80-fläkt skulle nog passa perfekt i Viggen.
Men vad fanken, köp en och se vart det slutar. Passa på nu så blir det lite billigare med.
Hör av dig om det är något! Mvh MKommentar
Kommentar