Div svenska edf/turbin-modeller

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sländan
    • jul 2011
    • 14

Hej ja det får nog bli ett vinterprojekt, hur går det med jasen? bilder?

Kommentar

• andWho
      • nov 2007
      • 550

Hej,
      Har varit sugen på en JA-37-a länge. Men jag tycker luftintagen ser lite fel ut, ska dom inte vara lite rundare i upp- och ner-kant? Synvilla kanske? Eller fattas de yttersta bitarna med läppen osv? Jmfr med originalet.
      /A
      Bifogade filer

Kommentar

• Mantis
        • maj 2015
        • 63

Ursprungligen postat av andWho
        Hej,
        Har varit sugen på en JA-37-a länge. Men jag tycker luftintagen ser lite fel ut, ska dom inte vara lite rundare i upp- och ner-kant? Synvilla kanske? Eller fattas de yttersta bitarna med läppen osv? Jmfr med originalet.
        /A
        Halloj! Har haft fullt upp med min J-35 och satt landningsställ på den. Kan konstatera att den startar på ca 50 meter och det på gräs.

Gripen har jag inte påbörjat ännu, men det är dags nu... Ska bli kul. Tror den klarar sig med en 70-fläkt eller kanske 80 mm i värsta fall. Luftintagen på Viggen har någon mer undrat över och det är ganska enkelt att fixa själv. En kloss rosa frigolit som limmas ovanpå. Vass kniv och lite sandpapper så får den den formen du önskar. Om problemet är en nödvändighet att ordna kan jag prata med tillverkaren. Men jag hade nog kört lite rosa frigolit.

Mvh

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Vad kostar en drake ARF?
          Superhero

Kommentar

• Mantis
            • maj 2015
            • 63

Ursprungligen postat av henke2
            Vad kostar en drake ARF?
            ARF? Nä, han säljer bara skalet så att säga. Men om du undrar vad totalpriset är för ex. min så är det några tusenlappar. Gjorde en uträkning nyligen men minns inte exakt. Med allt monterat, edf och så... men utan ack kanske 3000 kr.

Här är en bra instruktionsfilm:

Första landningen på gräs med ställ:

Kommentar

• henke2
              • mar 2011
              • 3188

Ursprungligen postat av Mantis
              ARF? Nä, han säljer bara skalet så att säga.

Det finns ju folk som bygger bra, som du tex. Även de som behöver pengar så frågan kvarstår vad en ARF kostar
              Superhero

Kommentar

• Mantis
                • maj 2015
                • 63

Ok, nu ramlade poletten ner... Tror jag. Skicka pm till mig om dina tankar, eller ring istället.

070-7713303

Kommentar

Arbetssätt...