Höjdroder JAS-39

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mogge
    • nov 2011
    • 377

Är också intresserad av Lansen. Jag svarar å Puggens vägnar då han för närvarande är utanför cyberspace,förmodligen i annat land,o han som jag tycker 160cm verkar stort. Var hamnar spv? Vi vill köra 90mm EDF, som ju skulle bli fint även till Kolibri,eller?

Kommentar

• Mantis
      • maj 2015
      • 63

Ok... Jag har inte räknat på var spännvidden hamnar exakt. Hade en F100 Super Sabre på jag tror 155 cm i längd och den var helt perfekt. Syntes bra i luften, flög suveränt, bra drag med 90 mm edf och gick in i bilen.

Vad säger ni, ska vi lägga oss på 155 cm i längd? Då funkar det bra med turbin och edf. Lagom stort och det finns mängder med bra och billiga ställ i den storleken.

155 cm?

När vi bestämt oss och jag vet hur många som vill ha så kör vi. Då ordnar jag så att den konstrueras. Efter en första ihoplimning i Moskva så skickas paketen. Sedan hjälper jag om det behövs och så får vi se vem som står för världspremiären i luften. Kul projekt...

Dessa modeller flyger bra, det kan jag lova.

Så, 155 cm, vad sägs? Hur många är med?

Kommentar

• Mantis
        • maj 2015
        • 63

Om vi bestämmer oss ger jag ett pris förstås...

Kommentar

• puggen
          • dec 2006
          • 483

Hemma igen Mogge, jag är nog inne på en i Jas, storleken 140 cm längd och som passar en 70mm edf..får inte in mycket mer i bilen..
          Flyg fort och lågt

Kommentar

• Pekkala
            • maj 2006
            • 1159

Jag tycker att skala 1/10 skulle funka bra = 1494 mm i spännvidd och 1300 lång! något större än taft viperjet.
            skala 1/9 blir 1660 i spännvidd och 1444 mm lång känns lite väl stort
            MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• mogge
              • nov 2011
              • 377

jag hakar på oavsett vad ni bestämmer. Hösten närmar sig o om det blir en Jas eller annat är av ointresse, bara det flyger o går in i bilen.
              Hepp.

Kommentar

• Mantis
                • maj 2015
                • 63

Jag skapar en ny tråd för Lansen.

:-)

Kommentar

• Mantis
                  • maj 2015
                  • 63

Ursprungligen postat av mogge
                  jag hakar på oavsett vad ni bestämmer. Hösten närmar sig o om det blir en Jas eller annat är av ointresse, bara det flyger o går in i bilen.
                  Hepp.
                  JAS-39 finns redan men ju fler på Lansen desto roligare.

Kommentar

Arbetssätt...