FMS Avanti 70mm
Kollaps
X
-
Väldigt sant! Eller "köp endast bra ackar till rätt setup och flyg flyget du köpt så som det är tänkt". :-P Jag flyger sällan fullgas länge, ser ingen supertjusning i det.Men det behövs bara 2S li-ion för att flyga från er allihopa.
Problemet är nog utbildningsnivån idag. En dålig acke duger ofta väldigt bra om man förstår vad det är man handskas med och använder den smart. Cyklar man så är det ju få som trampar på i nedförsbacke, man vilar sig inför nästa backe uppför. Men med modellflyg så ställs gasen på max sen är det bra. Det är föga lönt att gasa på väg ner. Ja, om man inte gillar att döda ackarna. Flyg smart så räcker de sämre ackarna väl också.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Min har nu idag påbörjat resan från Kina till mig. Och nu såg jag att Minicars får in den snart i sitt sortiment, med ett pris på 3500 , och billigast i Sverige hos handlare 2995. Men när dem får in planet vet jag inte.. ca 3k detta inräknat moms/tull och postens avgift är vad jag får ge.
Kommentar
-
Nummer ett kostade 124kr i importavgift, nummer två 500 nånting. Minicars har förmodligen alltid den högre summan plus lite avans.
Är modellen värd 3500kr? Tja, det är den, men för de pengarna hade jag förväntat mig bättre servon. Modellen är super och drivlinan ser riktigt okej ut men servona faller efter freewing. Detta framfört till FMS.
Jag är mycket förvånad över att sebart satt sin stämpel på detta med servon som kräver 20% för att reagera.....SuperheroKommentar
-
Nja, mina utslag är ställda till typ 50% och 14% mix ger inget utslag. Det är inte katastrof, men normalt sett så är servon betydligt bättre.
Steg 2, ändra linkaget mekaniskt för bättre upplösning. Sen förmedla till FMS. Har även frågat Sebart om detta.SuperheroKommentar
-
Jag kommer föra in mer info i takt med att jag själv blir klokare. Men saken kvarstår att servonas upplösning inte är speciellt bra. Jag hade förväntat mig bättre helt enkelt.
Jag köper (som alltid nästan, Yak130 och T45 fick jag gratis faktiskt) mina modeller till fullt pris och då kan man vara tydlig med det och vara tydlig med brister så väl som fördelar
SuperheroKommentar
-
Jag har mätt utslag och justerat mekaniskt nu. Det är ju bara dumt att ha 50% DR i radion när man kan göra det mekaniskt. Jag behöver testa lite mer sen kan jag förmedla ev hårdvaruändringar som är vettiga.
Mina mixningar ser ut att funka bättre nu, snudd på bra. Brakar ner till Tyskland och flyger i morgon så vi får hålla tummarna för bra väder så kan man få fason på alla inställningar.SuperheroKommentar
-
Låter klart bättre än tidigare, tack!Jag har mätt utslag och justerat mekaniskt nu. Det är ju bara dumt att ha 50% DR i radion när man kan göra det mekaniskt. Jag behöver testa lite mer sen kan jag förmedla ev hårdvaruändringar som är vettiga.
Mina mixningar ser ut att funka bättre nu, snudd på bra. Brakar ner till Tyskland och flyger i morgon så vi får hålla tummarna för bra väder så kan man få fason på alla inställningar./LeifKommentar
-
Fick hem min kärra idag , hela 263kr i avgift. Av dessa är 100kr till postens hantering. Nå, har kikat lite snabbt på den och ser bra ut. Kommer när tid , ackar och annars fixat försöka få upp den i luften. Lutar åt elefantastiskt om det blir av i år. Har lite behandling att genomgå först ☺️Kommentar

Kommentar