Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Vi drar igång en kurs i detta om tre veckor för våra nytillskott i slangbranchen,den är en vecka varav produktkännedom är en inte obetydlig del av den.. Sammanfatta på en vers låter sig icke göras..
Gasman ger jag helt rätt,det finns idag 2 sorters filter vi hanterar i slutändan,det han nämner är Water Separator,tänk bard på valar,det andra är filtrering med stavar som absorberar vatten enkelt förklarat..
Och det finns 2 sorters vattenutfällning vi letar efter,synligt,som dräneras bort som gasman beskriver ,och i så små partiklar så det inte låter sig göras på det viset utan filter får ta hand om det ,bägge kontrolleras vid varje tapptillfälle med en SWD ampull som är gul,blir grönblå om det finnes h2o, för att upptäcka vatten i högre mängd än 5 ppm..
De har du väl sett även på ditt jobb Krille..
Sen kan man fortsätta i all evighet med div spec,men det känns jobbigt..:sarcastic:
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Jodå det är klart jag sett det, men vi kollar mest bara efter vattenutfällning, ta prover efter små partiklar gör killarna på drivmedel så det berör inte mig. Men däremot har jag ju sett vad vatten i bränsle kan göra med insidan av tankarna men det är en annan diskution
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,
Kommentar