Det är Freewing Avanti 80 mm som flygs hos oss och erfarenheten hittills är att de fjädrande ställen fungerar bra på gräsfältet. Och upp har dom kommit utan problem. Finns kanske i flera färgkombinationer (?) men jag tycker att den länkade är rätt fin.
Vårt fält är under 100 m i den ledd som man för det mesta startar och landar.
Välflygande men inte så jättesnabbt så jag tror att det uppfyller dina krav mycket väl, Ålänning.
Har för mig att jag kört att det är Sebart som har rättigheterna till modellen men att Freewing tillverkar den på nån form av licens - men det är bara minnesfragment så ingen garanti för riktigheten.
Roger
PS: Läser man texten hos MK Hobby så bekräftar den mina spekulationer om licenstillverkning i nån form.
Vårt fält är under 100 m i den ledd som man för det mesta startar och landar.
Välflygande men inte så jättesnabbt så jag tror att det uppfyller dina krav mycket väl, Ålänning.
Har för mig att jag kört att det är Sebart som har rättigheterna till modellen men att Freewing tillverkar den på nån form av licens - men det är bara minnesfragment så ingen garanti för riktigheten.
Roger
PS: Läser man texten hos MK Hobby så bekräftar den mina spekulationer om licenstillverkning i nån form.

Tillverkaren säger en sak, onlineaffären en annan , och innehållet i planet en tredje sak. :P
Kommentar