Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Fy f-n va snygg den är!!!
Bra jobbat Mange!
Ser framemot premiären.
Den kan bli lite svår att se i luften en mulen dag så kanske du borde sätta något i avikande färg på vingspetsarna under de första flygturerna. Endast en tanke!
Annars är den riktigt läcker! Ser det bra ut så flyger det ofta bra också!
Skoj att ni tycker att det ser bra ut.
Om jag inte fattat fel blir vi nog några stycken
som kommer att flyga Backfire nästa år.
Det ser man fram emot, eller hur.
Och ni andra kan ju titta och begrunda, skämt o sido.
stiligt bygge ! synd bara att jet kärror ligger utanför vad plånboken klarar av !
FM extra 300s 60size
black horse extra 300s 46 size asp46
giles 202 3d CRRC40i bensin ..
p51 pylon (modeltech) TT36pro
V-MAR cap 231 ex asp120
jamara corsair os90fs
ultimate elite series .40 ST51rc
Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Jag har märkt lite konstiga fenomen med roderna på vingarna.
Servona jobbar hela tiden i neutralläge. Måste balansera bägge
roderna. Som ni ser på bilderna hänger dom ner.
Återkommer med resultatet.
Visst har jag digitalservo, men endast på vingarna.
Det är väl där den stora belastningen blir under flygning.
Märker jag sen att det krävs även på sidoroderna, får jag
ordna det då. Troligt använder man dom mest vid start och
landning, då är inte farten så hög. Rätta mig gärna om jag
tänker fel. Har även på luftbromsen förresten..
Digitalservo arbetar HELA tiden, man kan säga att dom aldrig riktigt är nöjda, dom letar hela tiden efter nollpukten, därför låter det om dom hela tiden. Helt normalt. Har du sen roder som väger lite så är det ju klart att servona får arbeta när kärran står på marken men i luften så är det en helt annan sak, där får ju luftflödet roderna att stabilisera sej.
Summan av kardemumman, digitalservo är känsliga och dom låter men det är helt OK, dom ska låta .
Digitalservo arbetar HELA tiden, man kan säga att dom aldrig riktigt är nöjda, dom letar hela tiden efter nollpukten, därför låter det om dom hela tiden. Helt normalt. Har du sen roder som väger lite så är det ju klart att servona får arbeta när kärran står på marken men i luften så är det en helt annan sak, där får ju luftflödet roderna att stabilisera sej.
Summan av kardemumman, digitalservo är känsliga och dom låter men det är helt OK, dom ska låta .
Kommentar