Getslakt & reinkarnation (tidigare Luftbroms på get)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pekkala
    • maj 2006
    • 1159

Det är Oracover kevlarmönster, ser inge vidare ut i verkligheten,
    därför tänker jag klä om den,
    Tar tacksamt emot förslag om färgsättning, jag är tämligen handikappad på den biten,:1dontknow: det är ju bara titta på hur modellen har sett ut så förstår ni.
    MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• DrHanke
      • maj 2006
      • 5249

Hmm kom på hur man ändrade namn på sin egen tråd... Man dubbelklickar brevid trådnamnet se bifogad bild!
      Bifogade filer
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Pekkala
        • maj 2006
        • 1159

Tack drhanke!
        MVH/Christer

Kommentar

• Pekkala
          • maj 2006
          • 1159

Geten är flådd = färdigslaktad.
          Så nu är det slipa och spackla som gäller innan ny lack på kroppen, och ny oracover på resten.
          fy f.. för oracover när man ska flå den, sitter som bara den, körde slut på min gamla varmluftpistol så jag fick :vroam: och köpa en ny.
          Önskar förslag på färgsättning,
          även förslag på servon till skev, sidroder, och klaff, ska ersätta Hitech 225MG som fungerat bra tidigare men uppfört sig lite mysko efter att jag har bytt från Futaba FF9 och 9Z till 12FG 2,4, vill gärna ha samma fysiska storlek på servona men helst digitala.
          Bifogade filer
          MVH/Christer

Kommentar

• Pekkala
            • maj 2006
            • 1159

Vårmeting i Kubbe? självklart:thumbup: tror det kan bli samma uppslutning som förra gången, vi kanske kan dra med några grannklubbar ochså på en enklare dagsträff!
            Fattigmansget är alltid en början:1headbang:får vi se och höra mer om den?
            MVH/Christer

Kommentar

• Pekkala
              • maj 2006
              • 1159

Hemma för vård av barn, obs ej killingar, går det bra så kanske man kan få lite gort på geten
              Servon,,, Jag har tidigare haft Hitec 225 MG på alla roderytor utom höjdrodret, för att inte modifiera allt för mycket tänkte jag ha digitala servon i samma storlek, de jag har hittat är Futaba 9650 och Hitec 5245
              Är det någon som kan ge tipps på andra servon i samma klass?
              MVH/Christer

Kommentar

• Jono
                • jun 2006
                • 92

God afton!

Lägger in en film på geten som den såg ut innan slakt.
                Landningen kom ej med pga att min flycamone 2 fick för sig att stoppa själv.

[ame="http://www.viddler.com/explore/varadero/videos/2/"]Viddler.com - Jetflyg i kubbe - Uploaded by varadero@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/d0fda63a/@@AMEPARAM@@d0fda63a/[/ame]
                Mvh Jörgen

Kommentar

• Pekkala
                  • maj 2006
                  • 1159

God afton själv Jörgen!

Tack för filmen, bra kvalite för en så liten kamera,
                  Vi måste flyga mera på Kubbebasen nästa år
                  men vilket dj...a motorjlud, ska det låta så, undrar om det är ide att låta någon balansera motorn åt mig?
                  MVH/Christer

Kommentar

• DrHanke
                    • maj 2006
                    • 5249

skoj med ombord film, tur att man slipper åka med själv
                    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Pekkala
                      • maj 2006
                      • 1159

Nu tror jag att jag vet varför det levde om så mycket på Jono`s film, vi la kameran på luckan och tejpade runt några varv, tejpen som inte ligger an mot någon yta fladdrar då och lever om,(svammel):stupido2:
                      Idag har jag börjat gå igenom landstället, ett gammalt modifierat Eurokit, egen konstrukton av landställsben, bromsar och fälgar, däcken är Du-Bro fyllda med skumgummi, ställen fungerar perfekt på gropig gräsbana.
                      Nu ska jag byta till Robart däck och snygga till benen.:viking:
                      Bifogade filer
                      MVH/Christer

Kommentar

• Pekkala
                        • maj 2006
                        • 1159

I kväll har jag haft sällskap i hobbyrummet, vi har lyssnat på Nightwish, Elin har målat och jag har våtslipat kroppen. :1headbang:
                        Har även börjat med... ja kan ni gissa vad det ska bli?
                        Bifogade filer
                        MVH/Christer

Kommentar

• Ultra Bandit
                          • aug 2008
                          • 373

Ursprungligen postat av Pekkala
                          I kväll har jag haft sällskap i hobbyrummet, vi har lyssnat på Nightwish, Elin har målat och jag har våtslipat kroppen. :1headbang:
                          Har även börjat med... ja kan ni gissa vad det ska bli?
                          Kan det möjligtvis vara en ny tank!:stupido2:

Hälsningar
                          Lasse P

Kommentar

• Pekkala
                            • maj 2006
                            • 1159

Rätt av dig Lasse, det ska bli pluggen för den nya tanken.
                            Ni som gort det här förr, hur mycket glas (typ av glas +antal lager) är det brukligt att plasta tanken med? den blir ca 2 liter, den förra tanken var bara på 1 liter +3dl subdtank så det vart inte så mycke flygtid.
                            MVH/Christer

Kommentar

• Ultra Bandit
                              • aug 2008
                              • 373

Ursprungligen postat av Pekkala
                              Rätt av dig Lasse, det ska bli pluggen för den nya tanken.
                              Ni som gort det här förr, hur mycket glas (typ av glas +antal lager) är det brukligt att plasta tanken med? den blir ca 2 liter, den förra tanken var bara på 1 liter +3dl subdtank så det vart inte så mycke flygtid.
                              Till dom tankar jag tillverkat använde jag ett lager 105g satin väv (Obs! Jag börjar med den tätaste väven som första lager)samt två lager 163g twill väv (twill väv är kanon att forma runt exempelvis en tank)
                              dessutom förstärker jag runt rör infästningar med flock och några lager 163g twill.

Christer!
                              Jag tror att det stora problemet är när vi tankar våra modeller! Det är då tankarna kan spricka.:(

Dessa tank anslutningar från Bvm använder jag på diverse tankar jag tillverkat.

Lasse P
                              Bifogade filer
                              Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-11-29, 10:33.

Kommentar

• Pekkala
                                • maj 2006
                                • 1159

Dom plasttankar som jag använt blev som balonger när jag tankar, så jag håller med om problemet när man tankar, behöver kanske gå upp i slang och rördimention för att minska mottrycket,

Lasse! vad blir det för ung tjocklek på glasningen du föreslår?
                                MVH/Christer

Kommentar

Arbetssätt...