Getslakt & reinkarnation (tidigare Luftbroms på get)
Kollaps
X
-
-
0,93 mm blev mitt laminat.
Men jag tror du får prova dig fram beroende på formen på tanken.
Lasse PKommentar
-
Tankuppdatering
Så här har jag gort, vet ej om det är rätt eller fel men jag är nybörjare på detta området och exprimenterar gärna:stupido2:
penslade flera lager lite utspätt vitlim på pluggarna för att få en bra men seg yta att plasta på, sedan några varv vaxning och till slut ett lager släppmedel.MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Först ett lager med bara Epoxy (provar biltemas) som får gela lite.
Sedan ett lager med satinväv, en väv som gubben LIP hadde liggande
Efter det två lager twill som vi tror är 163g, även den från gubben,
så nu får vi hoppas att tjockleken räcker till.
Epoxyn har lite för kort öppentid tycker jag bara 20 min, annars gick det ganska braMVH/Christer
-
Kommentar
-
God Jul på er alla!
En liten uppdatering, en aluminiumring för DuBro tankanslutning är svarvad och fastlimmad i tanken, kabelhärva med kontakter är pressad och lödd, vingar och stjärtparti är klädda, servon är monterade på alla roder,
en provmontering för att se färgsättningen,
Lakeringen på kroppen blev inte så bra, den är omlackad flera gånger och nu vill jag ta bort all färg och börja om från början, finns det färgbortagningsmedel som går att använda på en glasfiberkropp eller är det bara att slipa?MVH/Christer
-
Kommentar
-
Packningsborttagare funkar bra att ta bort färg med, men det blir kletigt värre, så har jag våtslipat kroppen och ska nu på med lite grundfärg och spackel,
Tanken är ihoplimmad med epoxy och mickrobalonger, skarven är sedan förstärkt med glasfiberremsa, 2,2l bränsle utan subtank gämfört mot tidigare 1,3l med subtank= ungefär dubbla flygtiden:thumbup:
På tal om subtank, är det någon som flyger utan sub utan problem?MVH/Christer
-
Kroppen är målad igen, inte perfekt men det duger för tillfället.
Bilderna är som vanligt tagen med mobilkamera så kvaliten är som den är:1dontknow:
Nosstället, ett modifierat Eurokit är monterat med ett Conrad digitalservo till styrningen.
Cylindern med fästen för luftbromsen är på gång, väntar på O-ringar och mässingrör för att göra den klar.
Har även gort klart kontakten för alla servokablar som går till vinge och stjärtparti, bara att sätta vingen på plats så är det kopplat:thumbup:
Funderar fortfarande på om jag ska ha subbtank eller inte, vad har ni för erfarenheter av att vara utan subbtank i en jet?MVH/Christer
-
Christer,jag tror dom flesta använder någon typ av UAT tank i sina jet modeller,själv har jag aldrig fått ett motorstop p.g.a luft i systemet med en sådan tank i modellen.Packningsborttagare funkar bra att ta bort färg med, men det blir kletigt värre, så har jag våtslipat kroppen och ska nu på med lite grundfärg och spackel,
Tanken är ihoplimmad med epoxy och mickrobalonger, skarven är sedan förstärkt med glasfiberremsa, 2,2l bränsle utan subtank gämfört mot tidigare 1,3l med subtank= ungefär dubbla flygtiden:thumbup:
På tal om subtank, är det någon som flyger utan sub utan problem?
Förresten! Hur blev tanken, räckte tjockleken på laminatet?
När jag plastar ihop mina egen tillverkade tankar brukar jag använda microfibrer i stället för microballonger,tycker själv microballongerna bara rinner undan.
Hälsningar
Lasse PKommentar
-
Lasse, tanken vart bra tycker jag, laminatet blev ca 0,7 tjockt och kändes lite väl tunt, men den blev ganska styv efter jag limmat ihop den,
jo microbalongerna vill gärna rinna undan märkte jag
Microfiber! vad är det, upphackat glas eller kolfiber bitar eller?MVH/Christer
-
Microfibrer är en typ av Cellulosa fibrer, finns hos dom flesta båtbyggar firmor som Byggplast/Erlandssons bryggaSenast redigerad av Ultra Bandit; 2009-01-06, 11:49.Kommentar
-
Nu var det ett tag sedan jag har haft tid att göra nått på geten,
hobbytiden har upptagits med att göra en cannistertunnel och en om installation av motor och cannister dämpare i maskinen som syns i bakrunden. MVVS 45àn får en chans till efter att ha varit på service och test hos Jaka, tack för hjälpen Jan,
Har i alla fall tillverkat nya fälgar och bromsar passande Robart hjulMVH/Christer
Kommentar