https://www.rcflyg.se
Flygfotografering och tillstånd för bildspridning - Svenska RC-flygförbundet

Flygfotografering och tillstånd för bildspridning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • UndCon
    • apr 2009
    • 2886

Vårt flygfält har i stort sett bara åkrar runt om - lite dungar, träd och buskar längsmed åkerkanter o stenmurar. Klockren bild med klöverantennen hittills. Orkar jag göra en biQuad eller liknande som riktad? behöver jag verkligen det?

Det skulle vara för att kunna använda diversity-funktionen i EagleTree och med riktad antenn då även kunna rikta spakradions...montera en 7DBI FonTenna som jag har liggandes. Det behövs bara en adapter för antennen.

Bara att borra ett hål och montera en SMA med tillhörande sladd alt ta bort trainer-switchen och sätta SMA-kontakten i befintligt hål.
    Senast redigerad av UndCon; 2011-05-28, 10:46.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Jode
      • sep 2008
      • 290

Var köper man chassi-sma?

Kommentar

• MrOvanhill
        • jan 2008
        • 468

electrokit.se

elfa.se

Det finns säkert fler
        Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
        Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Kommentar

• Jode
          • sep 2008
          • 290

Det var sma-rp jag var ute efter.

Kommentar

• Impulze
            • sep 2006
            • 1347

Ursprungligen postat av fattaren
            jag flyger inte fpv själv, utan vill ha en laglig länk ner till marken. vissa ip kameror kan du ju styra med rätt stora utslag.
            Dom flesta ip-kameror är väl rätt klumpiga jämfört med dom små analoga kameror vi använder. Man vill inte heller ha för stora fördröjningar i länken om man tänkt sig flyga fpv. Jag har kört fpv med fördröjningar runt 200ms och det har funkat bra, men då har det inte varit flygande objekt.

Klöverantenn och biquad...jag använder bara en vanlig 3dBi dipole antenn och en 14dBi patch på backen funkar alldeles perfekt.

//Matte
            Senast redigerad av administrator; 2011-05-28, 20:30.

Kommentar

Arbetssätt...