FPV en till som snart ska upp i luften!
Kollaps
X
-
Köpte mina på Hobbyking, du kan ju också tvinna själv. Sätt fast ena änden i ett skruvstäd och andra i chucken på en borrmaskin. Snurra lite lätt med borrmaskinen - klart!
/CalleDet går alltid att bygga om och bygga bättre!Kommentar
-
Skärmen är köpt på ebay. Länken finns tidigare i tråden. Jag gav 260 kr för den :-) magneterna kommer från diverse skrot. Man kan blandat annat hitta dom i gamla cd spelare. Kablar från kjell & co kontakter från flera olika ställen bla. Ebay, electrokit och den lokala R/C handlaren. EagleTree sakerna finns på airmedia.se Och video länk och FPV kameran på aeronautik hobby men han har lagt ner. Ja och många många fler.

Tapatalk 2Kommentar
-
Tjoho. Idag har jag flygit med video länken för första gången. Ej FPV dock. Men jag hade kristall klar bild hela flygningen. Allt inspelat från markstationen. Så det kommer video, men just nu är jag i torpet. Så ni får vänta nån dag eller två. :p
Tapatalk 2Kommentar
-
Gött!! Funkade OSD osv? Läskigt att följa planet efter skärmen?Ursprungligen postat av bogieboyTjoho. Idag har jag flygit med video länken för första gången. Ej FPV dock. Men jag hade kristall klar bild hela flygningen. Allt inspelat från markstationen. Så det kommer video, men just nu är jag i torpet. Så ni får vänta nån dag eller två. :p
Tapatalk 2
/CalleDet går alltid att bygga om och bygga bättre!Kommentar
-
Japp osd funkade bra. Men jag har inte kalibrerat något än så datan stämmer nog inte så bra
och trackern trackade inte.
Jag följde planet i luften så att säga körde inte med skärmen. Men det var väldigt tillfredsställande att titta på filmen efteråt och se att det var störnings fritt...
Tapatalk 2Kommentar
-
-
Mycket som ska in i planet! :banghead:

Men det gick.

Tapatalk 2Kommentar
-
Senaste inköpet ett par Fatshark base. :-D

Bättre begagnade...
Tapatalk 2Kommentar
-
Nu har jag testat dom och dom funkade alldeles utmärkt. Så nu kan jag nog skrota min geekbox :p himla go känsla men headtrackertarmen började klia igen!
Får nog ta och dra igång den här gamla tråden igen!
Tapatalk 2Kommentar
-
Jo den trackern funkar fint.
Den är uppdaterad till V2.0 har jag för mej.
Det är flera som använder den.Kommentar
-
Ja jag tänkte köra med lös frsky modul och en extra liten mottagare i planet! Var köper man billigast aurdino kortet och wiimotionplus och en acc som är lätt att koppla ihop utan massa logic levelkonverters eller liknande?
Tapatalk 2Kommentar
-
Här är ett Kanon Gyro/Acc
MPU-6050 Troligen bästa senson just nu.
Beställde 2 st och de kom på en vecka.
Samma kille säljer en ArduinoKlon för 10$
ca summa 23$ inkl frakt.
Och snabbt!.
Mina arduino brukar jag annars köpa på Lawicel.Kommentar
-
Kommentar
Är det någon här på forumet som gör klöver samt säljer?
Kommentar