FPV en till som snart ska upp i luften!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bogieboy
    • feb 2011
    • 1054

    #61
    Ursprungligen postat av PatrikE
    Ett annat alternativ från Europa.
    Ett allt i ett. Ardu & Sensor på samma kort.
    NanoWii
    Den såg ju riktigt nice ut! En sådan får det nog bli. Då är det bara att lägga in koden eller?

    Tapatalk 2

    Kommentar

    • PatrikE

      • okt 2010
      • 609

      #62
      Japp.
      Sen strömming och PPM kabel till modulen.

      Jag håller på att uppdatera projektet till V2.1 så att det finns stöd för alla nya givare.
      || MultiWii Airplane Setup ||
      || RTH Med MWii Ariplane ||
      || Baseflight i Flygplan ||

      Kommentar

      • bogieboy
        • feb 2011
        • 1054

        #63
        Ursprungligen postat av PatrikE
        Japp.
        Sen strömming och PPM kabel till modulen.

        Jag håller på att uppdatera projektet till V2.1 så att det finns stöd för alla nya givare.
        Du är en klippa :thumbup:

        Tapatalk 2

        Kommentar

        • PatrikE

          • okt 2010
          • 609

          #64
          Koden uppdaterad.
          Lika så For dummies som jag gjorde åt dej för snart ett år sedan..

          http://fotoflygarn.blogspot.com/2011/09/headtracker-for-dummies.html


          Koden finns här.


          /Patrik
          || MultiWii Airplane Setup ||
          || RTH Med MWii Ariplane ||
          || Baseflight i Flygplan ||

          Kommentar

          • bogieboy
            • feb 2011
            • 1054

            #65
            Ursprungligen postat av PatrikE
            Härligt, Ja hela mitt fpv projekt har dragit ut på tiden. Det är svårt att få tiden att räcka till med två barn och en fru som kräver uppmärksamhet! :-P Men på fredag när lönen kommer och innan dom går till räkningarna ska jag försöka få iväg en beställning på det lilla allt i ett kortet du länkade till!

            :fans:

            Kommentar

            • bogieboy
              • feb 2011
              • 1054

              #66
              Du föresten har du testat detta kort och har du koll på vilka pinnar jag behöver använda och hur man kopplar ström till det osv...?

              Kommentar

              • PatrikE

                • okt 2010
                • 609

                #67
                Jag har inte testat kortet men det är kända komponenter som fått bra kredd.

                Man kan mata den Via Raw eller en Bec till Vcc.

                Kolla på 2.2.1
                The board is powerd by a Lipo
                battery on the specific pins (see image)
                In this case there are no ESC BEC needed.
                Pin10 är PPM ut .
                Men du kan byta pinne till en som passar dej i koden.
                || MultiWii Airplane Setup ||
                || RTH Med MWii Ariplane ||
                || Baseflight i Flygplan ||

                Kommentar

                • bogieboy
                  • feb 2011
                  • 1054

                  #68
                  Nu har jag beställt ett kort. Plus att jag har bytt till mig en till frsky modul och ett gäng mottagare! :-D Det är ingen hack modul men det är väl samma innehåll?

                  Tapatalk 2

                  Kommentar

                  • PatrikE

                    • okt 2010
                    • 609

                    #69
                    Om det är exakt samma innehåll kan jag inte svara på.
                    Men det är samma funktion.
                    Bara att klura ut hur det ska kopplas.
                    || MultiWii Airplane Setup ||
                    || RTH Med MWii Ariplane ||
                    || Baseflight i Flygplan ||

                    Kommentar

                    • UndCon
                      • apr 2009
                      • 2886

                      #70
                      Är det den vanliga modulen som du sätter på baksidan?

                      Kommentar

                      • bogieboy
                        • feb 2011
                        • 1054

                        #71
                        Ursprungligen postat av UndCon
                        Är det den vanliga modulen som du sätter på baksidan?
                        Japp till en hitec radio!

                        Tapatalk 2

                        Kommentar

                        • bogieboy
                          • feb 2011
                          • 1054

                          #72


                          Nu har jag alla saker jag behöver till min headtracker tror jag. Nu ska jag bara försöka få klart för mig hur det ska kopplas??? :(

                          Funderar lite på hur jag ska få ström till både nanowiit och frsky modulen? Jag tror att modulen skulle ha 6-13 volt och nanowii 5 volt?

                          Sen är ju frågan vilka stift jag ska använda. Är ju onödigt att löda alla om man bara behöver två!

                          Tapatalk 2

                          Kommentar

                          • PatrikE

                            • okt 2010
                            • 609

                            #73
                            TX modulerna brukar trivas med 6-12 volt.
                            Och Nanon kan du mata in 6-18 volt mellan RAW in och Gnd.

                            Ett 2 eller 3S Lipo borde duga fint.

                            De pinnar du behöver mellan Ardu och Tx är Raw Gnd & D10.
                            || MultiWii Airplane Setup ||
                            || RTH Med MWii Ariplane ||
                            || Baseflight i Flygplan ||

                            Kommentar

                            Arbetssätt...