FPV en till som snart ska upp i luften!
Kollaps
X
-
Japp.
Sen strömming och PPM kabel till modulen.
Jag håller på att uppdatera projektet till V2.1 så att det finns stöd för alla nya givare.Kommentar
-
Koden uppdaterad.
Lika så For dummies som jag gjorde åt dej för snart ett år sedan..
http://fotoflygarn.blogspot.com/2011/09/headtracker-for-dummies.html
Koden finns här.
/PatrikKommentar
-
Härligt, Ja hela mitt fpv projekt har dragit ut på tiden. Det är svårt att få tiden att räcka till med två barn och en fru som kräver uppmärksamhet! :-P Men på fredag när lönen kommer och innan dom går till räkningarna ska jag försöka få iväg en beställning på det lilla allt i ett kortet du länkade till!Koden uppdaterad.
Lika så For dummies som jag gjorde åt dej för snart ett år sedan..
http://fotoflygarn.blogspot.com/2011/09/headtracker-for-dummies.html
Koden finns här.
/Patrik
:fans:Kommentar
-
Jag har inte testat kortet men det är kända komponenter som fått bra kredd.
Man kan mata den Via Raw eller en Bec till Vcc.
Kolla på 2.2.1
Pin10 är PPM ut .The board is powerd by a Lipo
battery on the specific pins (see image)
In this case there are no ESC BEC needed.
Men du kan byta pinne till en som passar dej i koden.Kommentar
-
Om det är exakt samma innehåll kan jag inte svara på.
Men det är samma funktion.
Bara att klura ut hur det ska kopplas.Kommentar
-

Nu har jag alla saker jag behöver till min headtracker tror jag. Nu ska jag bara försöka få klart för mig hur det ska kopplas??? :(
Funderar lite på hur jag ska få ström till både nanowiit och frsky modulen? Jag tror att modulen skulle ha 6-13 volt och nanowii 5 volt?
Sen är ju frågan vilka stift jag ska använda. Är ju onödigt att löda alla om man bara behöver två!
Tapatalk 2Kommentar
-
TX modulerna brukar trivas med 6-12 volt.
Och Nanon kan du mata in 6-18 volt mellan RAW in och Gnd.
Ett 2 eller 3S Lipo borde duga fint.
De pinnar du behöver mellan Ardu och Tx är Raw Gnd & D10.Kommentar

Kommentar