Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Du använder FTDI adaptern för att kontrollera mot GUI't på datorn. tyvärr funkar det inte med MultiWii med så många blåtandsmoduler på datorn. I förlängningen blir det säkert bra, men nu behövs den.
//UndCon
UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...
Om man kollar Quadrino dokumentationen så finns Arduino's RX och TX på "Expansion Pin Header" (EXT). Det står också att man inte får ha RX inkopplat samtidigt som man kör USB, men det är bara att man rycker ut sin bluetooth modul om man behöver göra det..
Jag har föresten ett annat problem emd min MultiWii Hexacopter. Den är intrimmad och klar utan autolevel inkopplad (på brytaren på sändaren) men då jag lägger i autoloevel så lägger den sig snett och liggger inte horisontellt :/ har kalibrerat den på bänken i källaren och den kanske inte är 100% horisontell men den är inte så sne så att den skall ligga så fel som den gör
Några tips??
MVH / Kajaken
Vattenpass ! Finns små på ebay som man kan klistra på saker, bra när man kalibrerar ..
Kommentar