Ny FPV träff?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

Inför Älvkarleby FPV meetinget - lite bilder på flygställena

Älvkarlebyfallen

Dragon Gate

Rullsand

Lite teasers om ställen runt Älvkarleby som vi kan flyga runt

Jag fixar grill och grillkol så ta med att lägga på grillen själv

MVH / Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• MrOvanhill
      • jan 2008
      • 468

Jag som inte har något med FPV-utrustning som kan hovra röstar ju på Rullsand av de där alternativen. Det är inte helt klart med hustruacceptansen för mitt medverkande riktigt ännu, men det ser bra ut just nu i alla fall. Om jag inte skulle lägga på ett fett kol och knåpa ihop något av min halvombyggda quadro som ligger i atomer i ett hörn just nu, förstås. Då skulle jag ju teoretiskt kunna försöka FPV-krascha var som...

Ser det mest ut som lördag eller söndag just nu?
      Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
      Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Kommentar

• kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

Du har ju hela helgen påre jag menar du har ju hela veckan påre.

Kollade just på YR och lördagen ser finfin ut sofar. Vi siktar på lördagen tills vi vet mer.

Vi kan köra på Rullsand före lunch och i Älvkarleby runt fallen eller så efter lunch

MVH / Kajaken
        FPV och multirotor
        RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
        Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

Söndag verkar nu bättre än lördagen då det verkar ska regna.

Vi siktar på söndag.

Mvh / kajaken
          FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

• jompab
            • jan 2011
            • 41

Attans då.. hoppades på lördag

Kommentar

• jompab
              • jan 2011
              • 41

Attans... jag som hoppades på lördagen.. får bli en annan gång:concern:

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Vi provar med ett litet oskyldigt upprop för att se vilka som kan tänkas komma på söndag.

Dadde, jag och Rickard? samt Kenneth Gyld borde vara på. Hur ser det ut med flera?

Skriv gärna vad ni flyger med också så kan vi styra lite vart vi skall samlas efter det.

MVH / kajaken

MVH / Anders
                FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

• MrOvanhill
                  • jan 2008
                  • 468

Söndag skulle jag kunna bara kunna svänga förbi på förmiddagen. Måste dessvärre vara hemma igen vid 13-snåret, så det skulle bli väldigt kort alternativt tidigt för min del. Å andra sidan blir det lättare med batteriladdningen... Räcker med ett eller två batterier i fickan så klarar man sig. Långt ifrån optimalt för min del alltså, men regn blir tråkigt på bild.

Flyger i så fall min MPX EasyGlider.
                  Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
                  Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Kommentar

• Rickard
                    • jun 2006
                    • 68

Ursprungligen postat av kajakmannen
                    Vi provar med ett litet oskyldigt upprop för att se vilka som kan tänkas komma på söndag.

Dadde, jag och Rickard? samt Kenneth Gyld borde vara på. Hur ser det ut med flera?

Skriv gärna vad ni flyger med också så kan vi styra lite vart vi skall samlas efter det.

MVH / kajaken

MVH / Anders
                    Söndag kommer jag garanterat Ska se till att få ihop lite saker att flyga med bara! Tur att nätterna är långa!

Jag tar med mig TwinStar 2 och förhoppningsvis trikoptern med fpv, men jag är helt ny på fpv med trikoptern så det kan gå hur som helst...
                    http://www.aerorick.blogspot.com

Kommentar

• dadde
                      • mar 2009
                      • 122

Även om det regnar kan vi ha en trevlig pratstund på ljugarbänken
                      Jag har många roliga historier som jag inte pratar om "öppet"
                      Jag tar även med min SWR mätare så vi kan mäta vems antenn som är bäst
                      Kan även tjöta lite antenn teori eller något sådant om någon vill det. Det går alltid hitta på något skojjigt.
                      www.RCExplorer.se - Blog, tester och guider!

Kommentar

• jugg
                        • mar 2008
                        • 494

jag kan inte söndag, men hoppas ni alla får en underbar träff!!
                        http://www.swesim.se/bilder/signature.php?pilotId=102

Kommentar

• rfnoise
                          • sep 2010
                          • 329

Låter som om ni kommer att få hur kul som helst oavsett väder! Jag är med på älgjakt i Värmland så det är med sorg som jag inte kan närvara tyvärr. Detta är mycket uppskattade inslag i "singel" flygandet. Jag hoppas på en vår eller inomhusträff?

Bummer att jag missar dig Dadde, du är den största anledningen till att jag kom in i det här träsket efter att ha hittat artikeln om din försvunna Easystar

Ha det riktigt skoj och glöm inte att ta med mängder av kaffe!

Mvh,
                          Calle
                          Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• bjornez
                            • jan 2009
                            • 194

Jag kommer med en hexa och en quad, om jag hinner kommer även ett litet flygplan med.

Mvh
                            Björn
                            AeronautikHobby.com

Kommentar

• andv
                              • sep 2010
                              • 89

Jag kommer på söndag! Tar med mig en quad och en tri..

Vilken tid ska vi mötas upp och var?

/Andreas

Kommentar

• kajakmannen
                                • jun 2006
                                • 1471

Hmm Tänkte att vi skulel börja på RUllsand (badstranden) vid Dalälvens mynning. Lite flyg och sen lite grillning. Frågan är bara om det är för blåsigt men då kan vi återsamlas vid kraftverket i Älvkarleby.

Låt oss säga kl 10:00 vid Älvkarleby vattenkraftverk så bestämmer vi där vart vi åker sen.

MVH / Anders Lindström
                                FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

Arbetssätt...