Nu vet jag ju inte än hur svårt det är att orientera sig när man flyger FPV. Men tappar man bort sig så är det ju kört om man inte kan ta hjälp av en hempil antar jag... Har ju redan beställt Eagle Tree Video OSD Pro Expandern så det blir väl till att beställa dom andra sakerna med då så man har dom hemma. Tänkte dock prova utan först.
Hur svårt är det att flyga FPV egentligen om man jämför med att flyga som vanligt?
Flygvana har jag sedan många år med massor av olika typer av flygplan, nu dom sista åren även med helikopter.
Roger.
Hur svårt är det att flyga FPV egentligen om man jämför med att flyga som vanligt?
Flygvana har jag sedan många år med massor av olika typer av flygplan, nu dom sista åren även med helikopter.
Roger.

Och se för guds skull till att reka området innan flygning så att man inte tappar bort sig. Det är bra att välja en startplats med någonting stort och lättobserverat i närheten så att man kan hitta tillbaka. De första FPV-flygningarna jag gjorde var vid Allianshallen i Uppsala. Det är en mycket stor plåtbyggnad som syns tydligt på flera km avstånd. Alltid lätt att hitta tillbaka. De första flygningarna lär du väl ändå inte flyga så långt bort antar jag men det är bra att alltid kolla kartor etc innan man flyger, finns ingen anledning att inte kunna hitta hem igen.
Kommentar