Nano FPV

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LiPoDude
    • nov 2008
    • 55

Ursprungligen postat av Timtimtim
    Gött att se lite aktivitet i tråden!

jag får haka på vid heden någon dag när min hubsan är flygklar

någon som testat C varianten av hubsan?
    Det vore kul, lite formationsflygning med hubsan .
    Jag flyger mest lunchtid mellan 12.00-13.00 lite beroende på väder o vind och hets på jobbet...

Förresten: Fortfarande helnöjd med kameran jag köpte av dig, den ger skarp bild (kör den på min 450 quad och lite annat).

Har inte gjort nåt ordentligt räckviddstest med boostern ännu, utan endast flygit omkring på Heden, tror max avståndet där blivit 120m, men har inte märkt nån glitch alls vid dessa flygningar. Vad ditt test med booster och isf vilken?

Inomhus hjälper boostern en hel del, kan flyga runt betong väggar osv, dock så dör videon ut långt innan RC länken i dessa fall...
    Senast redigerad av LiPoDude; 2013-11-10, 21:09. Anledning: tilägg

Kommentar

• Timtimtim
      • apr 2012
      • 838

Då var nya Hubsan H107C invigd! Testade inne en stund och vid 6:30min så började den varna för låg batterinivå.

500mah batteri.
      1280mhz nano transmitter från HK
      Readymaderc pico camera
      pololu 5v step up regulator.
      Turnigy 9x (module för hubsan protocol)

Blev några bilder på farkosten, film får det bli en solig dag istället

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

Snyggt! Du råkar inte ha en link till modulen för hubsan? Skulle va skönt att kunna använda min JR radio.

Kommentar

• lassebetong
          • mar 2007
          • 1255

Den ser ju trevlig ut, inga problem med cg när du monterat kameran fram?
          //Lasse

Kommentar

• Timtimtim
            • apr 2012
            • 838

Nepp, jag har ett 500mah i så den kompenserar ganska bra för det tunga batteriet.

Kommentar

• Timtimtim
              • apr 2012
              • 838

sändare kompatibel med fatshark: http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=2284

Kommentar

• Fluf
                • jul 2012
                • 1580

Ohh nice, den är upplagd nu Jag har följt den tråden på rcgroups.
                Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• fmxdanne
                  • maj 2011
                  • 35

Då var nya Hubsan H107C invigd! Testade inne en stund och vid 6:30min så började den varna för låg batterinivå.

500mah batteri.
                  Readymaderc pico camera
                  Turnigy 9x (module för hubsan protocol)

Blev några bilder på farkosten, film får det bli en solig dag istället

Har du någon film när du flyger? Funkar videolänken så pass bra att du kan flyga in i andra rum utan att tappa bild? räckvidd?

Kommentar

• Timtimtim
                    • apr 2012
                    • 838

Ursprungligen postat av fmxdanne
                    Har du någon film när du flyger? Funkar videolänken så pass bra att du kan flyga in i andra rum utan att tappa bild? räckvidd?
                    Ska fixa en film snart..

Flög inne i huset upp på vinden och ner i källaren utan problem är det betong så blir det lite störningar i bilden..

Video: ca 150meter med stockantenner och 1280mhz. har testat den till 300meter ca 20meter högt med biquad och det fungerade bra.

Radio: Har haft problem med min booster att synka ihop med A7105-500m, den vill inte riktigt "starta" men som sagt så hade jag inga problem att flyga 300meter vilket är helt ok ändå.. tanken med boostern är att jag vill få mer effekt om jag ska flyga bakom träd,byggnader osv..

Kommentar

• fmxdanne
                      • maj 2011
                      • 35

Ska fixa en film snart..

Flög inne i huset upp på vinden och ner i källaren utan problem är det betong så blir det lite störningar i bilden..

Video: ca 150meter med stockantenner och 1280mhz. har testat den till 300meter ca 20meter högt med biquad och det fungerade bra.

Radio: Har haft problem med min booster att synka ihop med A7105-500m, den vill inte riktigt "starta" men som sagt så hade jag inga problem att flyga 300meter vilket är helt ok ändå.. tanken med boostern är att jag vill få mer effekt om jag ska flyga bakom träd,byggnader osv..
                      Okej låter som det räcker gott och väl åt mig att leka med här hemma i huset. =) Backorder på HK men den som väntar på något gott..

Kommentar

• Timtimtim
                        • apr 2012
                        • 838

Det gör det nog, annars finns det att köpa här: http://dx.com/p/rvm1300r-tm1300-1-3g...-silver-192726

Kommentar

• remsan
                          • jul 2012
                          • 595

Har också beställt grejerna från readymaderc för min hubsan.
                          Hur har du kopplat kortet till Hubsan batteri? Eller är den kopplat direkt i Hubsan?

500mah batteri.
                          Readymaderc pico camera
                          .................................................. .............
                          http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Kommentar

• Timtimtim
                            • apr 2012
                            • 838

Yes, jag lödde det direkt på kretskortet i hubsan!

Kommentar

• remsan
                              • jul 2012
                              • 595

Ok, tackar! De 500mAh batterierna, får de plats i Hubsan? Jag antar att med de 240mAh blir det inte mycket tid för flyg.

Yes, jag lödde det direkt på kretskortet i hubsan!
                              .................................................. .............
                              http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Kommentar

• Timtimtim
                                • apr 2012
                                • 838

Jag flyger med C versionen och den har 380mAh som standard batterier så jag köpte 500mah istället och det fungerar ok. Jag skulle nog rekommendera 300-380mah om du flyger med antingen H107 eller H107L

Kommentar

Arbetssätt...