Köpte en sådan här åt han, men mins ej var.
Nano FPV
Kollaps
X
-
-
Här var det nog.
This switching regulator uses the SEPIC topology to produce 5 V from input voltages between 2.5 V and 18 V. The wide input range coupled with its ability to convert both higher and lower input voltages makes it useful for applications where the power supply voltage can vary greatly, as with batteries that start above but discharge below 5 V. The compact (0.4″ × 0.575″) module can supply over 400 mA in typical applications.//LasseKommentar
-
Kommentar
-
Den jag också kör. Frågade en kille på rcgroups som har testat massor av micro/nano setups om vilken regulator han tyckte va bäst och han tyckte den vi använder. Själv har jag inte provat nån annan.
Ångrar lite att jag tog billigaste snigelfrakt på min ladybird, lär ta ett par veckor.. oh well hehe. Köpte till ett chrashpack så man får lite extra armar/motorer/propellrar/batteri till. Så snopet om man pajar något efter 1 dag och måste vänta flera veckor igen
Nästan, den här ser exakt lika ut och samma nr
http://www.pololu.com/catalog/product/2119
[ATTACH=CONFIG]39217[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]39218[/ATTACH] = [ATTACH=CONFIG]39220[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]39219[/ATTACH]Kommentar
-
Den här verkar väl vara optimal som nano-fpv. Vikten är ju svår att slå, tyvärr är ju priset där efter.
http://fpvhobby.com/143-sub-nano-combo-set.htmlKommentar
-
Dock på 2,4Ghz, vet inte hur det påverkar rc länken. Annars verkar den grym med tanke på vikten.Den här verkar väl vara optimal som nano-fpv. Vikten är ju svår att slå, tyvärr är ju priset där efter.
http://fpvhobby.com/143-sub-nano-combo-set.html
Nån som provat 2,4Ghz video och radio samtidigt ?Kommentar
-
Kommentar
-
Sådär nu har man lite och flyga med. Det funkar betydligt bättre nu med dsm2/x och riktig radio. Den stora är en Blade MQX med 90graders NTSC camera och 50mw 1280mhz sändare från RMRC.
Den lilla är en Ladybird (såklart) med DSM2 och 1grams 110graders NTSC kamera med 10mw 1280mhz sändare.
Tanken är att köra på större ytor med MQX och leka på tomten/i huset med ladybirden.
Nu när radiolänken är starkare är det roligt att köra racing runt villan utan att oroa sig att tappa kontakten på andra sidan. Ska försöka filma nått i helgen om det inte blåser för mycket.
Kommentar
-
Litet test idag med ladybirden, första gången jag kör med denna så tar det lite lugnt med farten :P
Blev lite takinspektioner och orkar man vänta till slutet så får man se mig med en lustig koncentrerat min i ansiktet haha. Lustigt hur man ser ut när man flyger
Mot slutet blåste det rätt kraftigt men det märktes knappt på Ladybirden, helt sjuk stabilt. Blade MQX:en är knappt flygbar i samma vindar !
Senast redigerad av Copterdude; 2013-07-01, 17:26.Kommentar
-
Nu finns det ytterligare ett alternativ. RCLogger EYE one S.
Med 2.4Ghz FHSS radiolänk ska räckvidden vara lång. Dom har bara testat i en radie på 300meter än sålänge men ska enligt dom själva kunna räcka ännu längre.
Man kan köpa till en sändarmodul som man kopplar till sin befintliga radio.
Det finns dessutom olika tillbehör som fpv utrusning etc.
'
Kommentar
-
Köpte det här lilla droneynglet för 700:- på Hobbex, tror den skulle klara den där lätta FPV-utrustningen också. Men vet inte hur långt radion räcker dock, har testat flyga så långt upp att jag bara kunde se en lite prick på himlen men det säger ju inte mycket.

Har allt hemma men allt ligger inte på hemsidan (ännu) går bra att skicka mig ett pm eller email på Christian@prorc.se om ni behöver pris eller har frågor.
//ChristianKommentar
-
Verkar vara nån variant av ladybirden så den klarar nog lite fpv utrustning utan problem. Du får posta video sen när du fått det att liraKöpte det här lilla droneynglet för 700:- på Hobbex, tror den skulle klara den där lätta FPV-utrustningen också. Men vet inte hur långt radion räcker dock, har testat flyga så långt upp att jag bara kunde se en lite prick på himlen men det säger ju inte mycket.

http://www.hobbex.se/sv/artiklar/rad...x-24g-rtf.html
Kommentar

Kommentar