Vad är räckvidden för sändaren? och har ni testat med kraftigare batteri för längre flygtid?
Nano FPV
Kollaps
X
-
Får 10 min flygtid så jag har inte känt något behov av större batterier men det går enligt vad jag läst att trycka in en 300mah Nanotech acc från HK och få runt 12 min.
Har inte testat räckvidden på sändaren men för icke FPV duger den gått. X4:an är så liten att den blir snabbt en prick innan räckvidden på sändaren är slut.Kommentar
-
Ok! går det att öka räckvidden måntro?Får 10 min flygtid så jag har inte känt något behov av större batterier men det går enligt vad jag läst att trycka in en 300mah Nanotech acc från HK och få runt 12 min.
Har inte testat räckvidden på sändaren men för icke FPV duger den gått. X4:an är så liten att den blir snabbt en prick innan räckvidden på sändaren är slut.Kommentar
-
Antennen på hubsan kontrollen är inte ens en antenn vad jag läst, bara tomt rör tror jag, nån integrerad antennhistoria. Är inte helt 100% dock ska försöka gräva fram den tråden. Det går att göra en egen antenn eller boosta. Finns endel trådar på rcgroups.
Från det ena till det andra. Jag har hållit på i två dagar med min FPV-setup jag fick från FPVhobby men inte fått det att funka. Fick bara en vit konstig bild med svarta mönster i. Trodde först det var sändaren så jag koppla kameran till en annan sändare men fick samma resultat. Attans kanske kameran som är paj då tänkte jag, sen börjar jag fippla med markstationen, bytte mottagare etc. Samma fel. Tillslut bytte jag skärmen och då kom bilden !! Men helt suddig.. Jaha då var den trasig ändå.. Ajuste man måste ställa in skärpan genom att vrida på linsen *vridvrid* tadaa ! Det funkar.
Murhys law ska alltid vara med på ett hörn. Flera timmars jobb och det visar sig att en kabel förmodligen är glapp i markstationen. Den har funkat klockrent i ett halvt år minst.. Var på håret jag täntke skicka reklamationsmejlt till butiken.
Sorry var tvungen att skriva av mig haha.
svurit långa ramsor och surat helt i onödan :PKommentar
-
Det stämmer. Antennen på sändaren är bara där för synskull, finns inget i den.
Antennen slutar inne i sändaren. Lika som på hubsan Spyhawk.
Vill man öka räckvidden är det där man skall lägga krutet.Kommentar
-
Fick igång grejorna nu iaf, blev glatt överskad att jag inte fick någon vinjetering. Kan det möjligtvis ha att göra med att jag valde en NTSC kamera ? lägre upplösning = mindre sensor = mindre vinjetering ?
Mitt rum är ganska mörkt (ser mycket ljusare ut i videon) så blev inte så skarp bild men helt klart nöjd iaf.
Blade nanon är galet överbelastad med 33% övervikt. Detta pga att jag kör två batterier. Blir 3-4gram lättare om jag kör med regulator istället.
Detta är ej FPV, vill träna lite på precisions flygning först så jag inte åker in i väggarna.
Kommentar
-
Ser bra ut
Får hem 2st Hubsan X4 ev nästa vecka så ska nog beställa lite saker till den
Kommentar
-
Precis som Ryssen sa,
så jag gjorde en beställning i början av veckan på 1280ghz tx pico från readymaderc + tiny 5v regulator har kamera sen tidigare, total vikt FPV kit (kamera + vtx + 5v regulator)= 5,65gram blir kul att testa på min hk x230 med kk2Kommentar
-
Coolt blom , detta vill jag vara med och kika på
ot. du missade vårat multimekande i lokalen idag------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Jo det skall bli kul att testa nano varianten också kan bli fpv i vardagsrummet nu med x230 eller min Bladez om den orkar lyfta alla 5,65 grammen :concern:
ot. såg meddelandet från lasse nu först ikväll tyvärr, mobilen låg i jobbjackanKommentar
-
Trevligt !
Ett tips, köp kamera med vidvinkel om du ska köra inne. FPVhobby har 110graders lins som passar 1grams kamerorna. Det är den jag kör med. Ute räcker det med mindre fov.
Hinner inte köra nått idag (skolgrejor :P) men här är en bild på koptern med fpvgrejorna på @ 40gram (29gram stock). Det var inte det lättaste att få plats med allt. På håret att batterierna fick plats under.
Kommentar
-
Vad tror ni om den här kameran? såg lite ut som den från Fpvhobby http://dx.com/p/1-3-cmos-mini-color-...12v-pal-189290Kommentar
Kommentar