Ladda upp film på Youtube

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Ladda upp film på Youtube

Jag tycker att mina nerladdningar blir suddiga och kassa överlag när jag laddar upp något till Youtube. Hur gör ni för att få de där klara filmerna/bilderna.

Jag kör med GoPro och dess red. program och söker där med tips för att förbättra skärpan.

Ken
    Senast redigerad av administrator; 2014-01-27, 11:20.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
  • Modellflygarn
    • okt 2006
    • 452

Har samma problem jag också. Verkar komprimera massor och det blir inget bra.
    Har också sett de här riktigt fina filmerna...
    Det ser ju rätt bra ut innan man laddar upp.
    Har väl inte varit riktigt så illa som din film iof...
    Niklas/
    Absolut söndagsflygare
    http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6807

Jag vet ej hur bra GoPro och dess redigeringsprogram är, men...
      Om du skippar alla förbättringar då? Försök köra klippena så orörda det bara går.
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Klippa filmerna borde man kunna, nu har jag laddat upp olika inställningar så får vi se om det är något som hjälper.

Jag filmar alltid i fullHD, kanske är det det som är felet.

GoPro red. Har ju uppladdningar för youtube och annat, skall prova det också.

Det roliga att samma filmer ser fantastiska ut på min 55" tv i full HD,
        Ken
        DS-24 operatör.
        FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• UndCon
          • apr 2009
          • 2886

Jag körde nästan alltid 720/60 med tidigare gopro. Jag har inte gjort några filmer med min Black ännu.
          UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Jag kör 1080/30fps plus bild vart 5 sek.
            Jag har gjort fler uppladdningar men det blir samma soppa, hoppas någon kan hjälpa mig.
            Ken
            DS-24 operatör.

Kommentar

• hawken
              • jul 2013
              • 47

Testa att ladda upp samma klipp på vimeo o se hur det blir

Kommentar

• DrHanke
                • maj 2006
                • 5249

Hmm intressant, provat alla möjliga alternativ i Cineform och hur ja än gör så får jag suddig bild, känns inte som att den är OK på något sätt. Måste utforskas lite mer känner jag...

GoPro Studio med custom profile:

Canopus Edius med samma export data som i GoPro Studio

Youtubes rekomenderade upplösningar och datarate
                These features are only available to partners who use YouTube Studio Content Manager. Below are recommended upload encoding settings for your videos on YouTube. Container: MP4
                //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Utmanaren2002
                  • aug 2006
                  • 231

Kollegor
                  Använd vimeo istället då får du mycket bättre kvalitet vid alla uppladdningar speciellt vid HD-upplösning!
                  Enda nackdelen är att gratisversionen är begränsad till 300 MB per vecka. Jag använder 1280 upplösning vid uppladdning.
                  Göran
                  En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Kommentar

• neu
                    • aug 2012
                    • 1047

Ska prova lite olika settings på sony vegas när jag kommer hem. Har använt fel inställningar på alla mina videos så dom har blivit riktigt dåliga. Fast dom bli lite bättre på vimeo.

En av filmerna med fel settings. Inspelat med 720p 60fps GoPro 3 black

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Håller på att tanka ner en snutt på Vimeo, tar en j..kla tid bara. Youtube är snabb, men är resultatet katastrof spelar det ingen roll.
                      500MB per vecka är ingenting, någon som betalat för uppgradering?
                      Ken
                      DS-24 operatör.

Kommentar

• Luft
                        • aug 2013
                        • 240

GoPro har en ny version på sitt program som kanske fixar detta. Jag kör ofta från min Mac och iMovie. Inte för att den är sjukt bra, men den är på snudd gratis. Microsoft har väl också ett gratisprogram Movie Maker för att editera och ladda upp filmer till olika forum. Där kan du (tror jag) editera i 4K om du vill och sedan sköter applikationen skalning & uppladdning on the fly, eller?

Kommentar

• DrHanke
                          • maj 2006
                          • 5249

Ursprungligen postat av Luft
                          GoPro har en ny version på sitt program som kanske fixar detta. Jag kör ofta från min Mac och iMovie. Inte för att den är sjukt bra, men den är på snudd gratis. Microsoft har väl också ett gratisprogram Movie Maker för att editera och ladda upp filmer till olika forum. Där kan du (tror jag) editera i 4K om du vill och sedan sköter applikationen skalning & uppladdning on the fly, eller?
                          Mina test snuttar ja just la upp är med en GoPro Studio nertankad idag kl 11 ungefär så den kan inte vara så last gammal...
                          //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Copterdude
                            • maj 2012
                            • 1269

Vimeo är inte så bra som det var förut. Dom har tagit bort flera av funktioner från gratisvarianten. T.ex. HD uppspelning i forum/inbäddning funkar inte längre i gratisversionen. Vimeo har också blivit segare än det var förut, kanske för att dom har många fler användare nu än tidigare.

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Movie Maker buggar ibland och man blir av med allt som inte är sparat, Jag kör med senaste SW från GoPro, tror det är 2.01.
                              Spelar nog ingen roll vad man använder för redigeringsprogram, det kan vara min dator som strular fast det tror jag inte då allt annat går som en dröm utom att Youtube. 1G i nät hastighet med 0.5G minimum, så farten är det inte iheller fel på.

Jag ser nu att min fil i Vimeo är klar, tog en timme att ladda ner och nu säger den att den skall behandla filen i 44 minuter.
                              Ken

Ursprungligen postat av Luft
                              DS-24 operatör.

Kommentar

Arbetssätt...