Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Movie Maker buggar ibland och man blir av med allt som inte är sparat, Jag kör med senaste SW från GoPro, tror det är 2.01.
Spelar nog ingen roll vad man använder för redigeringsprogram, det kan vara min dator som strular fast det tror jag inte då allt annat går som en dröm utom att Youtube. 1G i nät hastighet med 0.5G minimum, så farten är det inte iheller fel på.
Jag ser nu att min fil i Vimeo är klar, tog en timme att ladda ner och nu säger den att den skall behandla filen i 44 minuter.
Ken
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Blev skit det också. Grötigt, skakigt och detaljer försvinner.
Datorn kan det inte vara, detta är jobb datorn men samma resultat.
Vad gör jag då för fel?
Ken
DS-24 operatör.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Jag använder Sony Vegas och det blir suddigt hur man än gör, i stort sett. I alla fall jämfört med program i samma prisklass. Gick in till en Sony-affär och frågade om de visste nåt, de sade "vi haaar en kille hörru!!" och ringde upp denne filur och gav luren åt mig. Jag nämnde vad jag hade och undrade vad jag skulle köpa "hör dom vad jag säger? om inte, S K I T i Sony!!! Skaff nåt annat för guds skull!!!!" och så rabblade han upp alla andra kameror, program och applikationer samt plugins man kunde ladda ner och köpa. Huh!
Problemet ligger oftast på youtube. De komprimerar filerna väldigt hårt/dåligt. Har man mycket saker på skärmen som rör sig så blir det kass, och fpv filmer hör tyvärr dit. För kunde man kringgå detta genom att rendera filmerna med väldigt hög bitrate innan man skickade iväg det till tuben. Vet ej om detta fungerar fortfarande. Finns en hel del trådar på bla fpvlab om just detta.
Problemet ligger oftast på youtube. De komprimerar filerna väldigt hårt/dåligt. Har man mycket saker på skärmen som rör sig så blir det kass, och fpv filmer hör tyvärr dit. För kunde man kringgå detta genom att rendera filmerna med väldigt hög bitrate innan man skickade iväg det till tuben. Vet ej om detta fungerar fortfarande. Finns en hel del trådar på bla fpvlab om just detta.
Jodå, hög bitrate är ett måste och funkar fortfarande
Göran
En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!
Någon som har en Sony Vega att låna ut eller vet vart man får tag på en?
Ken
DS-24 operatör.
Någon som har en Sony Vega att låna ut eller vet vart man får tag på en?
Ken
Prova Cyberlink PowerDirector 12 den är bättre än Vegas om man inte är proffs och inte har råd att köpa Vegas (har kört bägge)
Finns i trialversion
Göran
En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!
Den körde jag med innan, men så kom det en uppdatering till mitt nvidia grafikkort och programmet blev helt oanvändbart. Laggade som tusan, annars är det ett klockrent program
Har kört med adobe premiere elements, sköter det mesta OK tycker jag och tycker inte filmen blir suddig i fullhd upplösning på tuben.. Sämre blir det ju alltid men inte suddigt. Eller jo, om man spelar upp i 480 eller vad det är så blir allt suddigt :-)
Kommentar