Ladda upp film på Youtube

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Medan jag väntar på Vimeo, gjorde jag världens kortaste bildserie från helgens flygning som test. PÅ Youtube!

Ken

Ursprungligen postat av Kenneth E
    Movie Maker buggar ibland och man blir av med allt som inte är sparat, Jag kör med senaste SW från GoPro, tror det är 2.01.
    Spelar nog ingen roll vad man använder för redigeringsprogram, det kan vara min dator som strular fast det tror jag inte då allt annat går som en dröm utom att Youtube. 1G i nät hastighet med 0.5G minimum, så farten är det inte iheller fel på.

Jag ser nu att min fil i Vimeo är klar, tog en timme att ladda ner och nu säger den att den skall behandla filen i 44 minuter.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

https://vimeo.com/85147249

Blev skit det också. Grötigt, skakigt och detaljer försvinner.

Datorn kan det inte vara, detta är jobb datorn men samma resultat.
      Vad gör jag då för fel?
      Ken
      DS-24 operatör.
      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• adolfss0n
        • feb 2013
        • 22

https://support.google.com/youtube/answer/1722171 Kanske är till någon hjälp?
        youtube.com/adolfss0n

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

Jag använder Sony Vegas och det blir suddigt hur man än gör, i stort sett. I alla fall jämfört med program i samma prisklass. Gick in till en Sony-affär och frågade om de visste nåt, de sade "vi haaar en kille hörru!!" och ringde upp denne filur och gav luren åt mig. Jag nämnde vad jag hade och undrade vad jag skulle köpa "hör dom vad jag säger? om inte, S K I T i Sony!!! Skaff nåt annat för guds skull!!!!" och så rabblade han upp alla andra kameror, program och applikationer samt plugins man kunde ladda ner och köpa. Huh!
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• theailer
            • okt 2010
            • 291

Problemet ligger oftast på youtube. De komprimerar filerna väldigt hårt/dåligt. Har man mycket saker på skärmen som rör sig så blir det kass, och fpv filmer hör tyvärr dit. För kunde man kringgå detta genom att rendera filmerna med väldigt hög bitrate innan man skickade iväg det till tuben. Vet ej om detta fungerar fortfarande. Finns en hel del trådar på bla fpvlab om just detta.

Kommentar

• theailer
              • okt 2010
              • 291

Och för guds skull använd aldrig videoredigeringsprogrammets youtube profil. Kör direkt till fil med allt på max

Kommentar

• neu
                • aug 2012
                • 1047

MRFS katten fick bli offer för mitt test.

Lika bra bild som innan jag rendera det med sony vegas FAST det blev skit när det kom upp på youtube.

Sony vegas e bra men man måste hitta rätt settings

Kommentar

• Stiffe
                  • jan 2012
                  • 991

500MB per vecka är ingenting, någon som betalat för uppgradering?
                  Japp jag har Vimeo Plus som det kallas
                  Bor i Malmö
                  Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Utmanaren2002
                    • aug 2006
                    • 231

Ursprungligen postat av theailer
                    Problemet ligger oftast på youtube. De komprimerar filerna väldigt hårt/dåligt. Har man mycket saker på skärmen som rör sig så blir det kass, och fpv filmer hör tyvärr dit. För kunde man kringgå detta genom att rendera filmerna med väldigt hög bitrate innan man skickade iväg det till tuben. Vet ej om detta fungerar fortfarande. Finns en hel del trådar på bla fpvlab om just detta.
                    Jodå, hög bitrate är ett måste och funkar fortfarande
                    Göran
                    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Kommentar

• theailer
                      • okt 2010
                      • 291

Gött. Satte allt på max en gång för att prova och om jag kommer ihåg rätt så blev en 2minuters film på cirka 3Gb

Kommentar

• simonarvestrand
                        • jan 2012
                        • 3850

när jag kör sonyvegas så använder jag FFDShow MPEG-4 codec, den har funkat bra för youtube.
                        ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                        |FPV STUFF|
                        |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                        |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                        | DJI Inspire 1 |
                        |TERMIK OCH HANG |
                        |
                        Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                        |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Någon som har en Sony Vega att låna ut eller vet vart man får tag på en?
                          Ken
                          DS-24 operatör.

Kommentar

• Utmanaren2002
                            • aug 2006
                            • 231

Ursprungligen postat av Kenneth E
                            Någon som har en Sony Vega att låna ut eller vet vart man får tag på en?
                            Ken
                            Prova Cyberlink PowerDirector 12 den är bättre än Vegas om man inte är proffs och inte har råd att köpa Vegas (har kört bägge)
                            Finns i trialversion
                            Göran
                            En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Kommentar

• theailer
                              • okt 2010
                              • 291

Den körde jag med innan, men så kom det en uppdatering till mitt nvidia grafikkort och programmet blev helt oanvändbart. Laggade som tusan, annars är det ett klockrent program

Kommentar

• hawken
                                • jul 2013
                                • 47

Har kört med adobe premiere elements, sköter det mesta OK tycker jag och tycker inte filmen blir suddig i fullhd upplösning på tuben.. Sämre blir det ju alltid men inte suddigt. Eller jo, om man spelar upp i 480 eller vad det är så blir allt suddigt :-)

Kommentar

Arbetssätt...