3D Skrivare erfarenheter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av bogieboy
    Går ju att använda diagonalen när man behöver printa högre än skrivaren klarar. Det vinner man lite på ;-)

Nä. Det handlar om att lägga lagren åt rätt håll också. Vissa saker lämpar sig inte att printas på längden och vise versa. En vas blir ju extremt mycket bättre att printa stående än liggande tex.
    Superhero

Kommentar

• bogieboy
      • feb 2011
      • 1054

Ursprungligen postat av henke2
      Nä. Det handlar om att lägga lagren åt rätt håll också. Vissa saker lämpar sig inte att printas på längden och vise versa. En vas blir ju extremt mycket bättre att printa stående än liggande tex.
      Jo det vinner man vist längd på, enkel matematik. Och vist har du rätt i att en vas är lämpligast att göra stående. Och antagligen typ en bränsletank med. ;-)

Men en quad arm typ denna betydligt starkare I x och y led.

http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Ursprungligen postat av bogieboy
        Men en quad arm typ denna betydligt starkare I x och y led.
        Absolut - därför hade jag aldrig undrat varför man skulle vilja ha en maskin som är bredare
        Superhero

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Min skrivare har ungefär 20x20x20cm byggvolym och oftast är det den horisontella ytan som är för liten. Jag skriver sällan ut vaser etc men däremot skulle jag gärna vilja ha möjlighet att skriva ut längre föremål. 40x15 skulle räcka mycket långt för mig.

Kommentar

• lasseman
            • aug 2014
            • 2

Ursprungligen postat av Boopidoo
            Min skrivare har ungefär 20x20x20cm byggvolym och oftast är det den horisontella ytan som är för liten. Jag skriver sällan ut vaser etc men däremot skulle jag gärna vilja ha möjlighet att skriva ut längre föremål. 40x15 skulle räcka mycket långt för mig.
            Kan du vara vänlig och även ange vilken modell du har och om uppgraderingar gjorts.

Kommentar

Arbetssätt...