Alla har vi väl vilda ideer, men någonstans landar man när man inser att det inte går att göra som man tänkt från början.
en liten fundering
Kollaps
X
-
Kenneth - eftersom Magnus inte är medlem i RCFF så förlorar inte förbundet en medlem - om det var honom du syftade på vill säga.
Och man skall nog vara rätt blåögd om man tror att vissa här bara diskuterar möjligheterna att flyga bortom LOS via longrange-system men absolut inte skulle göra det för att man respekterar reglerna... Det är som sagt märkligt att man får skit för att man vill att vi skall följa det enkla regelverk vi har.
RogerKommentar
-
en liten fundering
Kör med en mjukare ton mot ev. blivande medlemmar, så löser sig allt skall du se.
Det är för mycket hackande på detta forum, har aldrig varit med om något liknande någon annanstans och jag är ändå med på 6 olika som jag är mycket aktiv i.
Kan man svaret svarar man annars låter man bli, så slipper man ta energi från andra som kanske sitter på svaret.DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Jag skulle definitivt satsa på ett dedikerat system som DL, TSLRS eller EzUHF. Jag är precis själv på väg att testa TaranisV2 + EzUHF och funderar på att byta ut min Futaba 12FG + TSLRS. Anledningen är att jag egentligen inte behöver den extrema räckvidd som TSLRS kan erbjuda samt att hela paketet blir ganska tungt. TSLRS-sändarna är inte några lättviktare direkt.
Även om det kräver mer jobb att få en bra LR UHF- installation att fungera bra så blir prestanda för lågflygning bättre oavsett om man flyger inom LOS eller ej. En kass installation kan dock resultera i sämre räckvidd så man får tänka till lite.
Ett exempel är min 250-quad där jag med marktester påvisat att jag bara har ca 1% av möjlig räckvidd när allt är installerat. Ändå kan jag flyga till gränsen av LOS om jag håller lite höjd. Anledningen till detta är att det är så många komponenter som stör på 400-bandet. Men om 1% räcker till LOS så förstår man kanske kapaciteten på ett bra installerat system.
Jag flyger dock sällan särskilt långt bort, för mig är främsta fördelen med LR UHF-system att man kan flyga mycket lågt och förbi träd och buskar utan att tappa RC-länk. Långt bort är enligt mig ganska tråkigt, betydligt roligare att flyga lågt.
Kommentar

Kommentar