FPV video problem

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Det är vanligt att det blir mörkare färg när lindningen runt kärnan är för många. Minska antalet varv och du skall se att det blir ljusare.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Jorgen
      • feb 2013
      • 777

Det där förstår jag inte riktigt när man använder en kondensator. Kondensatorn kommer ju att leverera ström till kameran när kamerans strömförbrukning ändras snabbare än induktorn hinner med. Eller har du satt kondensatorn på fel sida om induktorn? Den skall sitta mellan plus och jord matningen som går till förbrukarna, efter induktorn.

Induktorn ser såpass väl tilltagen ut att spänningsfallet på grund av resistansen borde vara försumbart.

Kommentar

• remsan
        • jul 2012
        • 595

Jag byggde den enligt ritningarna. Dock använde jag en spole som var redan klar. Ska fixa en annan med mindre lindningar .

Klicka på bilden för större version

Namn: 2015-04-21_L-C_Filter_01.jpg
Visningar: 1
Storlek: 48,5 KB
ID: 504808

Ursprungligen postat av Jorgen
        Det där förstår jag inte riktigt när man använder en kondensator. Kondensatorn kommer ju att leverera ström till kameran när kamerans strömförbrukning ändras snabbare än induktorn hinner med. Eller har du satt kondensatorn på fel sida om induktorn? Den skall sitta mellan plus och jord matningen som går till förbrukarna, efter induktorn.

Induktorn ser såpass väl tilltagen ut att spänningsfallet på grund av resistansen borde vara försumbart.
        .................................................. .............
        http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Kommentar

• remsan
          • jul 2012
          • 595

Idag var det nära.
          Vid en test range tappade man radio länken under ett par sekunder (runt 800m avstånd).
          Videon ser ingen vidare. Funderar på att riva ner video systemet och börja om med val av frekvens samt positionering av antenn.
          Jag har en notch filter med det verkade inte hjälpa speciellt mycket i detta fall.

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Du kör väl med uhf och 1.2?

Prova om det finns plats att montera 1.2 med antennen neråt, då får största möjliga diagonal mellan uhf och 1.2.

Jag tror att du faktiskt skuggade antennen till uhf. Men ser samtidigt att din bild till videon är ganska dålig, den behöver fixas till.
            DS-24 operatör.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• remsan
              • jul 2012
              • 595

Har inte skaffat uhf ännu. Därför sprack min 2.4 GHz band
              En stor del av problemet är att min 250-are tar upp en hel del tid
              Tack för tips Kenneth.

Ursprungligen postat av Kenneth E
              Du kör väl med uhf och 1.2?

Prova om det finns plats att montera 1.2 med antennen neråt, då får största möjliga diagonal mellan uhf och 1.2.

Jag tror att du faktiskt skuggade antennen till uhf. Men ser samtidigt att din bild till videon är ganska dålig, den behöver fixas till.

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Ser redan fram emot nästa video, nu skall jag själv ut och plocka kvällsfilm med min quad.
                DS-24 operatör.

Kommentar

Arbetssätt...