FPV på Åland, hjälp!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MarcusG
    • aug 2008
    • 105

Ursprungligen postat av Impulze
    Elevfunktions uttaget används just för att kunna nyttja trackern till 2 lediga kanaler. På en FF9:a så kan man använda elevfunktion på vilka kanaler som helst.
    Fungerar det på samma sätt med en 7C 35MHz?
    RC Åland - rcaland.ax
    Hangar Flyg: 17 Helikoptrar: 2 | Flotta Båtar: 2 | Garage Elbilar: 2

Kommentar

• Impulze
      • sep 2006
      • 1347

Jadå 7C funkar så med, rekommenderar ändå en FF9:a. Om ni ska flyga med hjälp av en OSD och vill kunna stänga ner videoinformationen under flygning och slå på igen så kommer det kräva ytterligare en kanal.

//Matte

Kommentar

• MarcusG
        • aug 2008
        • 105

Låter ju bra det, men det handlar ju som oftast om pengar... Vi får väl se vad kan få tag på, och till vilket pris. Ska snacka ihop mig med de andra två om ditten och datten, så får vi återkomma med flera frågor!
        RC Åland - rcaland.ax
        Hangar Flyg: 17 Helikoptrar: 2 | Flotta Båtar: 2 | Garage Elbilar: 2

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

Ursprungligen postat av MarcusG
          Låter ju bra det, men det handlar ju som oftast om pengar... Vi får väl se vad kan få tag på, och till vilket pris. Ska snacka ihop mig med de andra två om ditten och datten, så får vi återkomma med flera frågor!
          Fanns ju en FF9 till salu i nåt forum såg jag nyligen...

En annan sak. För min del är detta komma-igång-med-FPV-syfte och skulle sedan gärna
          fota/filma från flyg/heli. Måste man då byta ut allt, eller kan man hålla en del av dessa
          grund-grejer?
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

Arbetssätt...