Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
clover leaf antenn med strålande prestanda (VSWR uppmätt)
Jag gjorde mina här: Urbansdrones Klagar man på frakten så får man en kod och då kostar frakten 19$ istället för 61$ som deras uträkningsprogram vill ha..
Jag tog helt enkelt och skalade en ändhyllsa och silver lodade ihop det hela. Sen drog jag tillbaka isoleringen och lödde mitten kabeln först sen trädde jag isoleringen över ändhyllsan och det blev väldigt stabilt.
Tänk på att så fort kärnan lämnar skärmningen så räknas den biten på längden. Så det mellanrum du har där ändrar frekvensen en aning och antennens effektivitet. Nu ser det visserligen ut som att du gör en antenn till 900mhz eller 1.3ghz med tanke på storleken, har mindre inverkan då...
Tänk på att så fort kärnan lämnar skärmningen så räknas den biten på längden. Så det mellanrum du har där ändrar frekvensen en aning och antennens effektivitet. Nu ser det visserligen ut som att du gör en antenn till 900mhz eller 1.3ghz med tanke på storleken, har mindre inverkan då...
[ATTACH=CONFIG]26624[/ATTACH]
Ja det har du ju rätt i. Min är till 1.280 ghz och jag har sett antenner till 2.4 med längre skalad kärna som fortfarande presterar bättre än original. Men det är ju lätt åtgärdat att trycka ner den lite eftersom antennen är silverlodad så är det inget större problem att lossa den och korta ner den lite.
Tänkte jag skulle göra ett par till nu när jag har en tång att pressa kontakterna med! :-) men just nu ser min högerhand ut så här så det blir till att vila ett tag!
Har tänkt att bygga 2st till mitt fatsharksystem 5.8Ghz.
Har en undring bara. Har det någon betydelse hur lång stumpen från kontakten till där antennen börjar är? Har en bixler och tänkte placera antennen längst in i kroppen vid stjärten på planet med en kabel fram till videosändaren.
Antennsladden kan vara lång utan problem- jag har min antenn på Skywalkern ända bak på stabben och videosändaren bak på plattan på bommen - längd på kabel ca 60cm. Det är där du skalar av skärmen som det börjar hända saker.
Antennsladden kan vara lång utan problem- jag har min antenn på Skywalkern ända bak på stabben och videosändaren bak på plattan på bommen - längd på kabel ca 60cm. Det är där du skalar av skärmen som det börjar hända saker.
Tack! Vad bra. Ska se om jag hinner sitta och pilla i helgen men är det fint väder blir det och flyga på sjön istället
kamelkungen - vad har du för SWR-mätare? Vilka frekvenser klarar den att mäta? Är riktigt sugen på att mäta upp de diverse antenner man byggt över vintern. Sitter och tittar på en lämplig SWR-mätare.
kamelkungen - vad har du för SWR-mätare? Vilka frekvenser klarar den att mäta? Är riktigt sugen på att mäta upp de diverse antenner man byggt över vintern. Sitter och tittar på en lämplig SWR-mätare.
2000 spänn. Hmm - jag tror att jag kör metoden "hur bra fungerar den i praktiken" istället. Rangetest. Och så lägger jag 2000 kr på LIPO-ackar och CA-lim.
Kommentar