Vad tror ni om hobbykings nya monster i FPV-syfte?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kamelkungen
    • sep 2008
    • 238

Låter intressant. Den här typenb av flygplan är supertuffa. Nyfiken på att höra om flygegenskaperna.
    Senast redigerad av kamelkungen; 2011-06-28, 08:28. Anledning: fel

Kommentar

• StarvinMarvin
      • maj 2011
      • 315

Iconen flyger helt ok vid lugna förhållanden men det är inget fartvidunder. edit: (toppade ca 65-70 i nerförsbacke o me hemlängtan då ja flög med OSD) sen tar den rätt mkt vind om det blåser. men du rymmer mycket skrot under "huven". Den va lite svår att vikta in då det är svårt att placera accen bra utan att få snevikt.. sen va landningställen totalt världelösa (för en som inte vill bygga om eller bygga egna) det främre vek sig o trots lite förstärkning så blev det skrot ganska tidigt.. att använda dom som retracts gick väl sådär.. de bakre däremot är rejält tilltagna o stadiga men kräver att servot snurrar typ 2 varv innan du "vevat" upp dom men allt är möjligt för den som vill bygga om lite Kommer ju ha en över som blir billig.. den är ju inte allt för vacker längre då den fått utstå en del. men den flyger bra Har dock inte testat den på vattnet än men jag tror att det är där den kommer till sin rätt

Kommentar

• kamelkungen
        • sep 2008
        • 238

Hur var passformen vad gäller kåpor och vinge/kropp?
        Är lacken tålig?

Kanske du har några bilder att lägga ut?

Kommentar

• StarvinMarvin
          • maj 2011
          • 315

Jodå så fort den kommer hem men den ligger fortfarande under "processing" på HK så jag börjar bli övervänt nu :( brukar ju alltid gå så snabbt även med stora paket :(

Kommentar

• Jode
            • sep 2008
            • 290

Beställde den nya lilla HK Iconen. Kul att ha på stilla sommarkvällar. Kanske orkar lätt fpv om man klämmer i fetare
            drivlina. Reapern ska bli riktigt intressant att höra om, hoppas den kommer snart.

Kommentar

• StarvinMarvin
              • maj 2011
              • 315

Nu börjar det närma sig en leverans av reapern efter 4st påtryckningar o mail o surr me livesupporten så fick hobbyking tummen ur o skickade min reaper... den landade i stockholm i helgen så nu får vi se om tullen ska bråka eller om det går smärtfritt borde dock landa i veckan hemma hos mig ÖVERVÄNT!!

Kommentar

• StarvinMarvin
                • maj 2011
                • 315

Örnen har landat!

Nu har jag äntligen fått hem kärran och hittils bara lyckats packa upp den. Den e blank o fin men passform o kvalla verkar vara enligt priset.. Billigt Men över lag ser den helt ok ut. Dock saknar jag helt en ritning och det finns delar jag inte kommit på vad dom är till för än.. så ifall nån e sugen på att bygga plan så är ni alla välkomna
                Nog ska detta gå bra då ja sätter igång på allvar
                En annan tanke är att fan va liten den är för att vara 2500mm i vingspann... men med dom där glasspinnevingarna så blir den int så fet

Här kommer lite tämligen världelösa unboxingbilder i vanlig ordning! Håll till godo
                bild nr 2 för tankarna till nån av alienfilmerna :P

Klicka på bilden för större version

Namn: 2011-07-18 16.52.27.jpg
Visningar: 1
Storlek: 57,5 KB
ID: 482546Klicka på bilden för större version

Namn: 2011-07-18 16.43.37.jpg
Storlek: 31,8 KB
ID: 482547Klicka på bilden för större version

Namn: 2011-07-18 16.39.43.jpg
Storlek: 52,4 KB
ID: 482548

Kommentar

• Bakerman
                  • aug 2009
                  • 91

Hej!
                  Ser grym ut! :thumbup:
                  Vad hamnade slutpriset på inkl. tull och moms?

/Bakerman

Kommentar

• StarvinMarvin
                    • maj 2011
                    • 315

998:- + 199 vid utlämning men det verkar posten ta ut varje gång..

Kommentar

• streem
                      • apr 2009
                      • 169

Köpte en seglare från hk i likadan glasfiber, för att få rätt tp på den var jag tvungen att flytta allt i fören samt fylla den
                      så den blev supertung och gick knappt att flyga :(

Hoppas att den där du har köpt inte har samma problem!

Lycka till

Kommentar

• StarvinMarvin
                        • maj 2011
                        • 315

Jag tror nog att ifall det blir problem med tyngdpunkt så äre nog bak jag får vikta eftersom största delen av utrustningen OCH flygkroppen själv är placerad framför vingarna så ska det viktas blir det nog baktill

Däremot undrar jag om nån kan hjälpa mig räkna ut tp på den då det inte finns minsta spår av ritning med i satsen.

Kommentar

• StarvinMarvin
                          • maj 2011
                          • 315

Lägger upp denna länk igen som davidflygare tipsade om tidigare i denna tråd. Den är det närmaste en ritning vi kommer http://www.youtube.com/watch?v=o4HXlGtNwws&feature=player_embedded#at=189

Kommentar

• Bakerman
                            • aug 2009
                            • 91

Hej
                            Här e en länk till HK kolla under fliken "Files"
                            http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...m_FPV_ARF.html

Lycka till:-)

/Bakerman

Kommentar

• StarvinMarvin
                              • maj 2011
                              • 315

Mången tack hade dock löst upphängningen av främre landningstället på eget bevåg då beskrivningen faktist e ganska oklar o inte är fullständig tex så behövs lager eller som i mitt fall brickor i ledstagen i chassit för att axeln till främre stället ska passa och inte glappa 4 mm :P
                              ifall nån vill se bilder så är det bara att höra av sig

Kommentar

• MrOvanhill
                                • jan 2008
                                • 468

Meh! Hallåå... Ifall nån vill...

Vi vill alltid se bilder! :-D

Kommentar

Arbetssätt...