Låter intressant. Den här typenb av flygplan är supertuffa. Nyfiken på att höra om flygegenskaperna.
Vad tror ni om hobbykings nya monster i FPV-syfte?
Kollaps
X
-
-
Iconen flyger helt ok vid lugna förhållanden men det är inget fartvidunder. edit: (toppade ca 65-70 i nerförsbacke o me hemlängtan då ja flög med OSD) sen tar den rätt mkt vind om det blåser. men du rymmer mycket skrot under "huven". Den va lite svår att vikta in då det är svårt att placera accen bra utan att få snevikt.. sen va landningställen totalt världelösa (för en som inte vill bygga om eller bygga egna) det främre vek sig o trots lite förstärkning så blev det skrot ganska tidigt.. att använda dom som retracts gick väl sådär.. de bakre däremot är rejält tilltagna o stadiga men kräver att servot snurrar typ 2 varv innan du "vevat" upp dom
men allt är möjligt för den som vill bygga om lite
Kommer ju ha en över som blir billig.. den är ju inte allt för vacker längre då den fått utstå en del. men den flyger bra
Har dock inte testat den på vattnet än men jag tror att det är där den kommer till sin rätt
Kommentar
-
Hur var passformen vad gäller kåpor och vinge/kropp?
Är lacken tålig?
Kanske du har några bilder att lägga ut?Kommentar
-
Jodå så fort den kommer hem men den ligger fortfarande under "processing" på HK så jag börjar bli övervänt nu :( brukar ju alltid gå så snabbt även med stora paket :(Kommentar
-
Nu börjar det närma sig en leverans av reapern
efter 4st påtryckningar o mail o surr me livesupporten så fick hobbyking tummen ur o skickade min reaper... den landade i stockholm i helgen så nu får vi se om tullen ska bråka eller om det går smärtfritt
borde dock landa i veckan hemma hos mig
ÖVERVÄNT!!
Kommentar
-
Örnen har landat!
Nu har jag äntligen fått hem kärran och hittils bara lyckats packa upp den. Den e blank o fin men passform o kvalla verkar vara enligt priset.. Billigt
Men över lag ser den helt ok ut. Dock saknar jag helt en ritning och det finns delar jag inte kommit på vad dom är till för än.. så ifall nån e sugen på att bygga plan så är ni alla välkomna
Nog ska detta gå bra då ja sätter igång på allvar
En annan tanke är att fan va liten den är för att vara 2500mm i vingspann... men med dom där glasspinnevingarna så blir den int så fet
Här kommer lite tämligen världelösa unboxingbilder i vanlig ordning! Håll till godo
bild nr 2 för tankarna till nån av alienfilmerna :P
Kommentar
-
-
Jag tror nog att ifall det blir problem med tyngdpunkt så äre nog bak jag får vikta eftersom största delen av utrustningen OCH flygkroppen själv är placerad framför vingarna så ska det viktas blir det nog baktill
Däremot undrar jag om nån kan hjälpa mig räkna ut tp på den då det inte finns minsta spår av ritning med i satsen.
Kommentar
-
Lägger upp denna länk igen som davidflygare tipsade om tidigare i denna tråd. Den är det närmaste en ritning vi kommer
http://www.youtube.com/watch?v=o4HXlGtNwws&feature=player_embedded#at=189
Kommentar
-
Hej
Här e en länk till HK kolla under fliken "Files"
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...m_FPV_ARF.html
Lycka till:-)
/BakermanKommentar
-
Mången tack
hade dock löst upphängningen av främre landningstället på eget bevåg
då beskrivningen faktist e ganska oklar o inte är fullständig
tex så behövs lager eller som i mitt fall brickor i ledstagen i chassit för att axeln till främre stället ska passa och inte glappa 4 mm :P
ifall nån vill se bilder så är det bara att höra av sigKommentar
-
Kommentar