Tack för länken - skall kolla lite på ev förstärkningar - har några 3*1mm lister som kan användas
swift II setup
Kollaps
X
-
Ett litet framsteg...
Knappt synligt är ett par markeringar för TP - och för enkelhetens skull satte jag stötstängernas rör i linje med den så att man kan känna med fingrarna vart det skall balanceras.
Jag har klippt sladdarna till servon då de blir lite långa - jag skar ut ett batterifack på ovansidan istället för att ha det på undersidan - motorn är en 35-36
Kommer peta dit dioder idag efter jobbet - dessa kommer styras av ett 6A ESC på separat kanal som antingen styrs av flaps eller av throttle (ett 6A ESC är ungefär lika stort som en Turnigy RC-switch)
Behöver skaffa lämplig propeller innan jag kan testa.
Vad är rekommenderat roder-utslag?UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar
-
Senast redigerad av numnutchris; 2011-08-31, 09:56.----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
Bra - jag monterade linken i yttersta hålen och kan öka utslagen lite till. Jag limmade bara fast rören på mitten så det kan flexa mer upp och ner.
Jag tänkte testa utan kolfiber förstärkningar till att börja med(bara tejp) - behövs det mer stöd är det lätt att skära ett par spår.
//UndConUndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar
-
Kommer du testa MWii i den?Kommentar
-
Samma på min Toro, så mkt det går, och mycket expo.
Inga förstärkningar? Tyckte min kändes rätt "svajig" utan kf-pinnarna..
Edit,
Läste tydligen inte hela tråden innan mitt senaste inlägg...
”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar

Kommentar