Twin Star som fpv?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kamelkungen
    • sep 2008
    • 238

Twin Star som fpv?

Någon som kört TS som fpv?
    Jag har ett pågående projekt som börjar bli klart.Snart dags för en provtur..
    det blev trångt som tusan under huven...

Fakta:
    AP117+21AP
    RCTimer 2822-14
    3cell 4250mAh
    LM 500mW, 2.4G

Vridbar HD-kamera samt "vanlig" kamera (ej hd på bilden).
    Totalvikt 1450g

Se bilder nedan.
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00139.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,7 KB
ID: 519983

Namn: DSC00161.jpg
Storlek: 80,6 KB
ID: 519981Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00160.jpg
Storlek: 84,2 KB
ID: 519982
  • theailer
    • okt 2010
    • 291

Jag har oxo en ts2:a som fpv plattform.
    Med noname kina 2.4GHz 500mW vtx, 600tvl sony kamera och readymaderc pan/tilt.
    2x3cell 2200mAh som flightpack och ett 3cell 1300mAh till videon.
    Ett kds gyro till elevator och ett hobbyking 401b gyro till skevrodren.

Video till en mkt kort testrunda.

Bilden är tagen innan tilt/pan modden.

Namn: 20111218_003b.jpg
Storlek: 118,5 KB
ID: 486089

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6807

Jodå, jag och MarcusG slog oss ihop och nu är den smetfull. =)
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• kamelkungen
        • sep 2008
        • 238

Kul att ni har slagit er ihop och byggt TS.
        Hur är den att flyga som fpv?
        Vad händer om man stänger av en motor, går den att flyga rakt fram om man ger sidoroder?

Vilken vikt har ni på era kärror?

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
          • 989

Håller på med en som till o börja med ska rasta gopron tänkte jag.
          Kort fråga: Limmar ni ihop vingen eller behåller ni den delbar?

Lutar åt att jag limmar ihop min vinge, och då den har drivlina o ackar så blir det antagligen en mottagare i vingen och en till + UBEC i kroppen så man slipper pilla med kablar varje gång schabraket ska isär.
          ----------------------------------
          Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• theailer
            • okt 2010
            • 291

Jag limmade min, pga sladdarna det verkade vara det enklaste.
            Tänk noga igenom setupen innan du limmar ihop kroppshalvorna bara. Kolla så dina batterier passar där du tänkt ha dom plus alla miljoner kablar å sånt =)

Youtube videon som jag postade längre upp går proppen av men av ren förskräckelse stängde jag av motorerna och gled ner så tyvärr vet jag inte hur den uppför sig med en motor.

Kommentar

• theailer
              • okt 2010
              • 291

Var sätter du ackarna i vingen ngnstans ?

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                • 989

Ursprungligen postat av theailer
                Jag limmade min, pga sladdarna det verkade vara det enklaste.
                Tänk noga igenom setupen innan du limmar ihop kroppshalvorna bara. Kolla så dina batterier passar där du tänkt ha dom plus alla miljoner kablar å sånt =)

Youtube videon som jag postade längre upp går proppen av men av ren förskräckelse stängde jag av motorerna och gled ner så tyvärr vet jag inte hur den uppför sig med en motor.
                Var sätter du ackarna i vingen ngnstans ?
                Det får nog bli hoplimmat då, får bara fundera på hur/vad så inte vingbalken fastnar halvvägs bara iom allt annat är klart i vinghalvorna o CA brukar ju bita rätt fort... Och, jo, kroppen är urgröpt rätt bra, både i fronten och första utrymmet bak är också öppnat/urgröpt med lucka från sidan. Verkar fortfarande tillräckligt stabilt utan att behöva knô i tex. kolfiber.

Ackarna - inline - valde ringklockor som hamnar framför "spanten" så blev reglage + ack bakom resp. motor.
                Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Ålänning
                  • maj 2007
                  • 6807

Om nån fråga var ställd till mig så svarar jag väl lite då... =)
                  - Vi slog oss ihop för bygget har kostat över 13000 kr hittills (utan min Futaba 10C, mottagare samt nån ack).
                  - Helt OK att flyga, men den svänger med stjärten lite väl mycket fram och tillbaks fast gyrot är av, vet ej varför, än.
                  - Stänger man av en motor så ska nog motorerna vara i en vinkel som gör att det borde gå att flyga, men ej testat/vet.
                  - Vikt, minns inte, vi vägde nog. Men nåt drygt 1.6kg med allt i flyget.
                  - Limmat ihop vingen japp, jobbiga kablar.
                  - Glidflyger finfint
                  - Huvudacken i nosen, den andra för sändaren är framför fenan.
                  - Flyget är väldigt trångt.
                  www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• theailer
                    • okt 2010
                    • 291

Ursprungligen postat av numnutchris
                    Ackarna - inline - valde ringklockor som hamnar framför "spanten" så blev reglage + ack bakom resp. motor.
                    Du har inte lust att visa en bild eller två på de ? hur stora ackar kör du me ?

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                      • 989

Du har inte lust att visa en bild eller två på de ? hur stora ackar kör du me ?
                      Tänkte ett par 3S1300-1700 beroende på vad en motor drar, tanken är iaf runt 15A/st med peak på dryga 20. Bild får bli sen när det härdat, har precis fyllt vinghôlen med PU och hällt CA i vingskarven...

Hur många kanaler kör ni med som redan flyger? tänkte köra med 7-kanalsmottagare men det kanske blir för lite i slutändan om FPV åker i? - skev, höjd, gas, sida, gyro, flaps och ev. svänga kameran vä-hö - räcker mha y-kablar (på gas, skev, flap resp. gain höjd/skev).
                      :pcguru:

Kommentar

• theailer
                        • okt 2010
                        • 291

Okey, väntar ivrigt på bild både med och utan ack Jag tänkte göra så först men bangade ur i sista sekunden. har redan lite bekymmer att få cg rätt då jag satte båda tailservona på tailen iom att jag tänkte ha en gopro eller dyl där fram men den får vänta ett tag till. Jag kör med 3s2200x2 från min trex 450. Använder en 6kanals 72MHz futaba mottagare å det är absolut för lite kanaler även om jag har skevroder och esc på ykablage. Har även två gyron så en åttakanalare eller liknande hade nog suttit fint. Hade man fått tag i två identiska gyron hade man kanske kunnat köra ykabel på gainen oxo, men de har inte jag.

Kommentar

• kamelkungen
                          • sep 2008
                          • 238

Ursprungligen postat av Ålänning
                          Om nån fråga var ställd till mig så svarar jag väl lite då... =)
                          - Vi slog oss ihop för bygget har kostat över 13000 kr hittills (utan min Futaba 10C, mottagare samt nån ack).
                          - Helt OK att flyga, men den svänger med stjärten lite väl mycket fram och tillbaks fast gyrot är av, vet ej varför, än.
                          - Stänger man av en motor så ska nog motorerna vara i en vinkel som gör att det borde gå att flyga, men ej testat/vet.
                          - Vikt, minns inte, vi vägde nog. Men nåt drygt 1.6kg med allt i flyget.
                          - Limmat ihop vingen japp, jobbiga kablar.
                          - Glidflyger finfint
                          - Huvudacken i nosen, den andra för sändaren är framför fenan.
                          - Flyget är väldigt trångt.
                          Tack för svar! Blir verkligen nyfiken på att testa min TS. Ja, allla kablar är lite jobbiga från vingen. Har du skarvat ihop skev så det bara är 1 sådan sladd från vingen?

Det har gått åt endel kanaler...8st hittils. JAg har y kabel till fartreglage och skevservon.
                          Tänkte ha kanal 9 till att kunna växla mellan att se bilden från gopro eller från CCD.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                            • 989

Nu har vingen härdat, lade på ena mottagaren o gyrot med - nånstans i mitten ska de ju hamna.

Namn: TS2Vinge.JPG
Storlek: 32,8 KB
ID: 486118
                            :stupido2:

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                              • 989

Blev långt stopp i projektet men planet är klart för maiden. Fick FPVkit men kameran var DOA. GoPron funkar trådlöst så lär väl få börja med den sen när sändaren åkt i också.
                              Bifogade filer

Kommentar

Arbetssätt...