Twin Star som fpv?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • numnutchris

• dec 2008
    • 989

Nu blev det maiden, utan kamerautrustning, men i videon ser man nog hur jag placerat drivlina, de två mottagarna mm. Planet vägde in på 1185g totalt men det kändes lätt i luften, antagligen pga byarna som ställde till det emellanåt. Kort klipp på tuben, bör nog ses i fullHD iom planet snabbt blir litet pga kameran ställd på sändarväskan.

----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
      • 989

Inte kan man beskyllas för snabb, men nu har kameran gjort maiden också.
      Motvikt blev ett 3S2200 i luckan bak... att jämföra med ett 3S460 fram under de första flygningarna

Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• rfnoise
        • sep 2010
        • 329

Härligt!

Hur länge kunde du flyga med ett 2200mah batt?

(Snart blir det upp med min Twin också!)

/Calle
        Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
          • 989

Det vet jag inte riktigt, 2200:n använde jag för att väga upp kameran och driver bara höjd, skev o mottagaren i planet. Under maiden hade jag ett 3S460 till det och det sjönk från 4.2 till ca 4V (per cell) efter en halvtimmes flygning.
          Körde med ett 3S1300 för resp. motor varav ena acket även driver servona o mottagaren i vingen, men har inte testat flyga tills motorerna stannar ännu - har bara flugit säg max 10 min per ackbyte; blir nog till att kasta om ackarna igen när videosändaren åkt i.

Ursprungligen postat av rfnoise
          Härligt!

Hur länge kunde du flyga med ett 2200mah batt?

(Snart blir det upp med min Twin också!)

/Calle

Kommentar

• hammarslag
            • apr 2013
            • 23

Har en TS2, med 2215/15 Emax 1500kv 8x4 brukar köra 2st 2300 3S i paralell koppling till motorer o mottagare -samt semparat 1300mah 3c på video länken
            Borde nog köra på extern 6v till mottagaren utifall att.
            Använder FY-DOS som funkar super med planet, jag är total nybörjare inom både flygning och FPV hållt på i 4mån totalt.
            Kollar 'aldrig' COG, (glömmer) har inte heller ställt in med linjal så klaffar osv är 100% rätt, är för ivrig o trög för det.
            Har glasfiber tejpat vingarna samt smältlimmat dom. inga tyngder bak, småförstärkt lite här o var med 3mm kolfiber stavar.

Tycker planet känns rätt söligt med 8x4, och med dom emax motorerna, 25a turnigy plush fartreg.
            Och sen så står motorerna inte rakt, ena pekar uppåt och andra neråt, har fått sig några smällar.
            Slår bara av stabiliseringsläget ibland och den beter sig ganska lika ändå förutom har en tendens att rolla åt höger trots trimm, antar att det beror på motorerna som inte pekar rakt
            Beam e4, Twinstar2, pulse mini xt, easystar, kyosho redbul epp x2, reptile quad fpv, fatshark dominator w/headtracker n 5,8ghz, turnigy 9xr fr-sky djt. Fy41-ap, fy-dos 1,2ghz800mw

Kommentar

Arbetssätt...