FPV49 DIY vinge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • neu
    • aug 2012
    • 1047

Tröttnade på min sega EPP-FPV så fixade till min FPV 49 som låg och samlade damm. Har flugit några gånger nu när det var varit perfekt väder och kan konstatera att den är bra mycket effektivare än en epp-fpv. 11A 50-60km/h medan min Epp-FPV låg på 13A för att göra 30km/h. Om vädret håller imorgon så ska jag se hur länge och hur långt den skulle kunna flyga.
    Kör med 8ah och slängde på min mobius men ändå sjukt lätt att starta.
    En bild från idag. Tänker inte lägga upp videon för allmänheten men hade bra avstånd från dom (för övrigt helt lagligt med spotter och los).

Klicka på bilden för större version

Namn: ballonz.jpg
Visningar: 1
Storlek: 69,7 KB
ID: 503079

Kommentar

• markusb
      • jun 2009
      • 1376

Kommentar

• mackez
        • jan 2014
        • 161

Förstår inte varför mina FPV49 aldrig vill flyga bra....
        Har byggt 3st och ingen har överlevt mer än en dag.

Kommentar

• markusb
          • jun 2009
          • 1376

Hur landar du?

Kommentar

• neu
            • aug 2012
            • 1047

Provade en dag då det blåste 8m/s och då var den hemsk att flyga fpv (skakade så men blev knäpp) men får prova en dag och se hur den beter sig i 5m/s.
            Hur smäller du dina makez? Min flyger hur snällt som helst trots att den är rätt så tung.

Kommentar

• markusb
              • jun 2009
              • 1376

Ta upp den på lite höjd en dag när det blåser så ska du få känna på fart
              det är inte så skumpigt på några hundra meters höjd, bara en snabb ström av luft som knuffar på.

Kommentar

• neu
                • aug 2012
                • 1047

Nja den hade extremt mycket tailwag så inte så säkert att det kommer hjälpa. Ska styva upp fenorna och se om det hjälper

Kommentar

• markusb
                  • jun 2009
                  • 1376

Det upplever jag på min oxå, i turbulent luft.
                  Kanske större fenor, för mina är iaf styva så det räcker..

Kommentar

• neu
                    • aug 2012
                    • 1047

Mina har fått sig några smällar så dom är inte extremt styva. Funderar på att prova bunny ears varianten. På TBS caip så gör dom att den vaggar saktare än med zephyr style som vi kör nu.

3m/s imorgon och på fredag så då ska det flyga inte byggas! Får köpa ny coroplast och testa nytt nästa vecka.

Kommentar

• mackez
                      • jan 2014
                      • 161

Har liksom aldrig fått till att de vill flyga.
                      Tycker jag varit noga med cg men ändå uppträder de som väldigt baktunga.
                      Håller på utrusta min Ft versa blunt nose nu men sen ska jag göra ett försök med fpv49 igen.

Kommentar

• markusb
                        • jun 2009
                        • 1376

Gör den lite mer framtung, alltid lättare med tung näsa. Baktung vinge är ju helt hopplöst, får träningsverk i tummarna.
                        Min flög inte lika bra innan jag slängde på massvis med motoreffekt. Då vaknade den till liv. En NTM 35-42 1200kv har jag på om jag inte minns fel, med 10x4.5.

Kommentar

• Dithes
                          • aug 2014
                          • 134

Hur gick det med denna? Har kollat han videos och är lite sugen på att bygga en själv.

Kommentar

• markusb
                            • jun 2009
                            • 1376

Flög min väldigt mycket tills för ett år sedan när vi flyttade. Nu har jag videostörningar så vill inte flyga annat än multis där jag bor, plus att det är en del flygtrafik på relativt låg höjd här, så vingen har vilat i ett år.
                            Men jag är sugen till och från på att slänga i ett ack för den är riktigt skön att fpva på några hundra meters höjd

Kommentar

• Dithes
                              • aug 2014
                              • 134

Ta en roadtrip ut nånstans utan störningar Vad kör du för video/kontroll på den?
                              Hur va den att bygga? Ser sjukt simpelt ut i hans videos.

Kommentar

• markusb
                                • jun 2009
                                • 1376

Kanske.. har bara ett ack till den så är sällan lockad att ge mig iväg för en så kort flygtur...

Den var lätt att bygga. Gjorde den i depron från bauhaus, som jag tejpade och stagade med trälister.
                                Inte byggd exakt som en äkta FPV49, men nära nog iaf.

Kör frsky mottagare och 1.3G 800mW vTX på den.

Kommentar

Arbetssätt...