Hållbart enkelt FPV-flyg?
Kollaps
X
-
Hmm, ja, en hel del nya revolutionerande idéer... eller inte.
PnT-lösningen lämnar en hel del övrigt att önska. Tror personligen att den suger och att det troligtvis alltid kommer att vara massor med reflektioner och distortion etc. De har placerat kameran alldeles för långt bak för att undvika detta.
De har försökt kopiera lite former etc men lyckats missförstå syftet, ex solskyddet för gopro som på många sätt liknar vårt men som, pga deras placering, är i stort sett värdelös.Kommentar
-
när man såg bilderna från deras dome ser man verkligen skillnad mot rvjetten, i rvjetten kollar man inte in i en plastvägg på sidorna och har inte upplevt nån reflektion liknande denna .
Håller just nu på att redigerar en liten easystar film som gjordes igår för att visa hur en easystar/bixler eller annan kopia kan bete sig med en 2200kv motor.Kommentar
-
Det satt nog faktiskt en 2200kv i min EZ* när jag tänker efter... men den var ganska svag.
Jag håller ju på att försöka sälja min Ugglan (apropå hållbart flyg
) men det verkar som om ingen är sugen på den, inte kostigt då den är svår att skicka med post. Så det blir nog så att jag dumpar elektroniken och monterar en Scorpion kv3595 och fläskar på med 4S!
Kommentar
-
Har du en bild på din Uggla skicka en bild via PM till mig, behöver en FPV maskin omg.
Ken
Det satt nog faktiskt en 2200kv i min EZ* när jag tänker efter... men den var ganska svag.
Jag håller ju på att försöka sälja min Ugglan (apropå hållbart flyg
) men det verkar som om ingen är sugen på den, inte kostigt då den är svår att skicka med post. Så det blir nog så att jag dumpar elektroniken och monterar en Scorpion kv3595 och fläskar på med 4S! 
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja det blir ingen guldbagge nominering på den filmen, men den fyller i alla fall sitt syfte och visar att det går att få lite power i en Bixler/Easystar också :applouse:Kommentar
-
Nån som testat TBS's andra vingar?
TBS Zephyr http://team-blacksheep.com/products/prod:tbszephyr
TBS Zephyr Lite http://team-blacksheep.com/products/product:8
TBS ZII Wing http://team-blacksheep.com/products/product:87www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Hejsan, jag skulle rekomendera en Easystar 2, vilket jag själv kör med. Har köpt till en extra huv så jag kan byta mellan vanlig Easystar och FPV. Den har gått i backen ett antal ggr och det är fortfarande hel.Kommentar
-
Ritewing, oki! Visste ej.
Så varför vill man ha en vinge egentligen? Vill man ha en sån om man kraschar mycket? Eller är det för att de är snabba och enklare att bygga för den late? =)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Ja, den kan vara en bra instegsmodell. Jag rekommenderar också Multiplex framför HK:s Bixler... har på sistone ledsnat på HK:s brist på nya idéer.
+1
Kommentar
-
Instegsmodell... hur ska jag tolka det? Jag har flugit sedan 2007 med ett drös olika flyg, men bara med 2 st skräpvingar. De FPV-kärror jag flugit har jag startat och landat med goggles på. Haft en Multiplex Twinstar II med FPV och det var ett bra material jopp. Så om Easystar 2 är bättre än Bixler 1(.1) så är det bästa alternativet för mig, om jag inte ska ha vinge. =)
Ska jag ha vinge, så har ni ju lite points... nackdelar med vinge då? Är det bara vobblande/ormandet? Om det är vindstilla och man flyger med samma throttle utan att röra rodrena, då ska den väl inte orma sig? Andra nackdelar? Vad gör TBS med sin Caip tex om man inte ska se på de filmerna om man söker efter ormandet? Finns dom nånstans som svarta? Är svarta skörare? Svarta blir kanske mjukare i solen?
RVJETen verkar helt klart mest lockade, om jag inte redan hade Majan, samt att RVJET kräver lite hävare grejer och det hela har mitt i allt tagits upp på en annan nivå än jag tänkte mig från början... =) Meeen.. ändå.... vad är max total flygvikt på RVJETen? Vad väger den flygklar med ack utan extra lull-lull?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Denna film är ju inte så ormig med Caipen? Helt OK för mig. Jag brukar vara hård med att få bort glapp och kärv mellan servo och roder. Hatar glapp och sånt. Så det blir nog bra servon med, tex Hitec MG-servon har jag vart nöjd med. Dessutom expo och vana att flyga mjuukt ... så dom där pilot-rycken borde jag slippa =) "säger jag nu... haha"... ;-)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
Kommentar