vilken?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Landin81
    • maj 2014
    • 389

Tack för era kommentarer! Det lutar mer och mer åt en X8! Vilken motor, propeller och esc bör jag ha till mina 3s 5500mah batterier? Jag har några outrunners både 1000kv och 2200kv motorer liggandes samt några 30A esc´s samt en jäkla massa 10x4.5 samt 10x4.7 props liggandes och skräpar. något som går att använda, det är rester från quadbyggen jag gjort.

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6807

3DRobotics har en X8 som inte är så stor samt att den och deras andra multicoptrar är uppbyggda av väldigt enkla delar och inte en massa specialfästen och klik-klik-lösningar som knappast går att få tag på om nåt år. Går en del sönder är det bara att skära ut en ny i lämpligt material utan alla hål om man så vill.
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Landin81
        • maj 2014
        • 389

Härligt! Skall kika på den!
        Såg precis flite tests review på skywalker X8 och man får tydligen inte flyga speciellt fort med den pga att den kan skaka sönder. Och som sagt, vill gärna ha en FPV vinge som både funkar som busplan samt mysflygningar. Så kanske är rv jet ett bättre val? Eller en phantom kanske?
        Mobius eller min gopro 3 skall funka som main kamera samt som sagt ett 5500 3s batteri minst.

Kommentar

• simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

rvjetten med korta vingen är helt klart en busfpvmaskin.

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Duger inte 130 km/h?

Kommentar

• Landin81
              • maj 2014
              • 389

130 km/t? På vilken?
              På flite test så sa de att man ska hålla sig runt 70, flyger man för fort så börjar planet skaka och den kan gå av.

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

X8, Och du tror på allt de säger?

Kommentar

• Ålänning
                  • maj 2007
                  • 6807

Ah, X8 som i flygande vinge, inte X8 som i quad med coax-motorer (octa). ;-) Sorry. Skippa 3DRobotics.
                  www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

X8 mår nog bäst att flyga långsamt, se video: https://www.youtube.com/watch?v=Mg_qzCFA_vI

Kommentar

• Landin81
                      • maj 2014
                      • 389

Kenneth: https://www.youtube.com/watch?v=PoJLgAlkABE
                      7 min in i filmen. Klart man tror på en erfaren flygare =)
                      Kanske är bättre att skaffa 2 plan, x8 verkar vara en riktigt trevlig maskin iaf och har fått riktigt bra kritik så man blir ju väldigt sugen. Men alla verkar köra 4s på den, vad kan man köra för setup om man vill köra med 3s?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                        • 1937

Om det är din första vinge skulle jag ha köpt något billigt att leka och testa med. Antingen bygga själv eller ex en Phantom. Efter den vet du nog mer om vad du gillar att flyga, vad du gillar och saknar. Vill du kunna flyga snabbare eller glida mm. Sånt är svårt att veta på förhand.

Kommentar

• Landin81
                          • maj 2014
                          • 389

Ja det är väl lite så jag känner oxå. Så en phantom borde fungera fint, man kan ju som sagt köpa en annan vinge lite längre fram om man gillar det.

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

phantomen flyger förvånansvärt bra så det är verkligen inget dåligt köp.

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Den jag sett flög otroligt bra, använde ett Apm kort.

Kommentar

• Landin81
                                • maj 2014
                                • 389

Ja det verkar ju som den gör det, kikat på en massa youtubeklipp och läst lite om den. Helt ok flygtid oxå. Har dock bara sett en som satt i ett 5000 mah batteri som mest, men borde väl inte vara några problem med 5500?

Kommentar

Arbetssätt...