Kanske. Det går iaf inte att böja.
vilken?
Kollaps
X
-
Så där. Det blev en FX-61 vinge med Arkbird autopilot. Till det en tilt/pan-kamera plattform som kommer styras via fatshark.
Immersion 600mw fatshark sändare.
mottagaren blir en walkera rx1002 moddad med SMA connectors i ändarna för lite andra antenner då det visat sig funka betydligt bättre.
Är ju lite ny på det här med cellplast, om man vill måla allt svart, vad använder man för typ av färg om man inte vill airbrusha?Kommentar
-
Jag målar gärna seglare svarta på undersidan för bättre kontrast, men ovansidan vete f.n. Får problem med värme i gassande sol, risk för överhettning av både modell och elektronik. Måla den svart men montera ett paraply som skuggar modellen när du flyger på sommaren.Kommentar
-
Har precis tillbringat ett par dagar på hammars backe i Skåne med hangflygning och FPV. RVJETen gick riktigt bra med långa snabba repor längs med strandkanten. En kompis hade en Phantom som såg ut att flyga riktigt fint och stabilt men med orginalmotor så går den inte att jämföra med rvjeten som är MYCKET snabbare. Vill man inte lägga pengarna på en rvjet så skulle jag nog rekommendera phantomen. Dock är det lugnflyg som gäller med den. X8:an har jag från säker källa hört är mycket känslig för vingflutter högre hastigheter. Induceras antagligen från de uppsvängda vingspetsarna och en för flexibel vingkonstruktion.Kommentar
-
Flunk: Vad har du bytt till för motor och props?
Körde maiden med min phantom idag med Arkbird FC. Tyckte stabilisation mode var riktigt ryckigt och man kommer inte upp i mer än ca 30-45km/t. Riktigt jobbigt i motvind då planet står mer eller mindre still i motvind (12km/t). körde mer eller mindre fullgas alla flygturer idag då det var svårt att hålla det uppe pga svag motorkraft.Kommentar
Kommentar