Det tar sig! =) Verkar vara smala vingar. Hur är det med mjukheten i rodren? Både på Bormatech Maja och SkyWalker Plane så var rodren så mjuka att jag fick kolfiberförstärka för att styva upp rodrena. Det var så mjukt material där roderhornen satt fast i rodret så EPP/EPO böjde sig så det knappt vart utslag längst ut på de långa rodrena. Till och med Bormatec skickade mig ett mail med en bild på hur man skulle sätta en plastskiva under roderhornet som stöd. SkyWalkern kraschade för att den inte gick att styra i högre fart... borde ju sackat av tidgiare, men bläh.
TechPod från RCtech
Kollaps
X
-
-
Mjukheten i vingarna är OK, behöver inte förstärkas, dock tänker jag ändå lägga in ett par kolfiber balkar, bara för att det går, gjorde så på X8 och det blev bra inget svaj där inte.
Gällande räckvidden klarar jag mig nog med 5.1 mil istället för 5.14 mil annars får jag väl stoppa in en vätgas ballong för att lätta rätt vikten.
Jag har precis börjat med stabben och märkte fel direkt och skar därför stabben lite kortare än vad som behövdes, det blir nog bra ändå om inget annat så kanske det kompenserar för de något större servona?Kommentar
-
Jag tänkte på rodrena. De är så böjliga på SkyWalker Plane (pratar om flyget, inte X8-vingen) samt Majan så när servot rörde på roderhornet så rördes knappt rodret i ändorna.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Vet inget om de plan du nämner, men jag bedömer mitt bygge att det inte behövs, men skall ändå lägga in ett par platta stavar typ 6x1 längst vingen vid fram och bakkant, då blir det stabiltare. Du skall få ett tips prova att limma dit en 0.6mm plywoodplatta på en sidan av rodret. Blir inte mycket extra vikt men gör susen. Använd kontaktlim.Kommentar

Kommentar