Nej min kamera funkar feltfritt. Jag har fina bilder för www.ifolor.se
GoPro HERO2 hänger sig
Kollaps
X
-
Min kamera stannar även den på 22 sec när jag använder livefeed. Har beställt ny kabel som man kopplar in där lcd skärmen sitter, då får man även laddström till kameran. Hoppas den löser mina problem.Jag har haft en hel del problem med hängande på exakt 22 sek. Men då skyllde jag på batteriet, att den var inte tillräckligt bra laddat. Men som ni säger, det kan vara kortet. Jag undrade varför alltid på 22 sek? Kanske kameran buffrar 22 sek o sen vill den skriva ner o så vips... nåt händer och sen hänger sig...Kommentar
-
Ni som haft problem, och löste det genom att köpa nytt SD kort, skulle man kunna få någon länk till exakt vilket kort ni köpte? Har själv problem med hängning då och då när jag använder live out. Har ganska nytt kort som borde fungera med sin prestanda spec , så bra om jag vet ett kort som är beprövat och har fungerat för någon.
/Sebastian
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2Kommentar
-
Kan länka mitt kort ikväll.
Är ett 8gb från netonnet, var väl runt 200kr
Skickat från min GT-I9300Kommentar
-
-
-
Jag lade en order på ditt 32gb kort på Kjell. Testar detta, funkar inte det får jag testa 8gb varianten som var i inlägg tidigare.
Tack för era tips, ökar chansen för mig att få det fungera.
-
http://www.netonnet.se/art/foto/minn...1/166971.2056/
denna har jag i min.. funkar fint.
funderar på att fixa ett 16gb eller 32gb framöver.. =)Kommentar
-
Tack, nu har jag varianter att testa om det fortsätter strula!
-
Hej.
Har nu bytt Fpv kabel till en som sitter där LCD skärmen ska sitta, det löste alla mina problem med hängande kamera. Jag kör med klass 10 på mina minneskort och inte mer än 16 gig, kameran hängde sig ändå förut vid 22 sec när jag körde fpv men inte när jag filmade med den i handen. Den nya kabeln har även laddströmm och på/av kamera. finns på readymaderc.com.Kommentar
-
fick kameran att hänga sig vid 22sek nu igen.. :I
och den sparade inte filmen, har den gjort ibland förut.
och när jag nu skulle koppla kameran till datorn, så fick jag försöka en 6gånger innan det funkade..
fick bara "NOSD" hela tiden :SKommentar
-
Hallå!
Det har ju kommit en ny firmware nu som heter v312 jag har kört in den på min kamera men 22sek-problemet kvarstår :(
Det sjuka är att problemet finns bara på 720-60 och inte på ngn annan upplösning.
Det går med första filmen man kör... stoppar man och startar en ny film hänger den sig.
Men stänger man av kameran mellan filmerna verkar det funka...
Jag har prövat att filma i protune-läget också och det funkar utan problem, så jag tycker inte det borde vara kortet som är felet eftersom protune ökar från 15Mbit/s till 35Mbit/s.
Vad gör man? Försöka få in original FW igen eller vad? problemet är att jag glömde kolla vilken FW den hade innan all cirkus startade :(Kommentar
-
Gör rent SD kontakterna i kameran (tex med en såndär "mellan tänderna mini-flaskborste-sak" eller liknande) och testa med ett annat gärna överdrivet snabbt SD kort, tex en 16GB Class 10 (66x) SDHC eller bättre för att vara på den säkra sidan, de kostar ju knappt något och man har alltid användning för dem.
Har aldrig haft problem med min Hero 2a, varesig livesttream eller film/foto.
Får dessutom riktigt ljus och fin bild även i kassa förhållanden på livestream när jag kör via RVOSD
Enorm skillnad med och utan den OSD'n. Kan flyga långt in i skymningen och få bättre visualitet genom glasögonen än utan.
Kommentar
Kommentar