Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Brukar sätta min pz0420 på b/w när det är skumt/mörkt för att slippa att kameran växlar mellan färg och s/v.
Den funkar skapligt även vid mycket dåliga ljusförhållanden.
Jag kör tvl 600 från SC2000 på zephyren, har aldrig försökt mig på det där med mörkerflygning eftersom det skrämmer mig en del. Om något skiter sig så är man rökt helt enkelt. Speciellt med tanke på hastigheten på den maskinen, normalt ligger jag och flyger i 100 kmh och vid fullgas gör den 140 kmh. Man kommer långt på några sekunder, och att se saker på natten är inte samma sak som att flyga på dagen.
Iaf, det sagt så är kameran riktigt bra på dåligt ljus, jag har testkört i ett nedsläckt rum mitt i natten med en datorskärm som belysning, när man haft på sig fatsharksen ett tag glömmer man att det är mörkt runt en.
Ja det där ser riktigt bra ut. Sedär, linser med mer ljusinsläpp undra om det funkar använda en sådan även under dagtid.
//Matte
Ja - det beror ju på hur duktig kamerans exponeringsautomatik är på att hantera t ex starkt solsken. Vet inte ljusstyrkan på "original-optiken" men nog lär det väl skilja ett bländarsteg i alla fall. Men min gissning är att det kommer att fungera bra även dagtid.
Roger
Sitter med en kamera från Securitycamera2000 här vid mig, den klarade 0,01 lux (2 objektiv), ej testat än. Har även nån större Sony från HK som nån flög med här som var riktigt bra på natten. Hm hm... borde ju ge länkar istället för svammel. :-D
Ett objektiv med rätt sorts gas och klara glaslinser ska väl se bättre i mörker än ett vanligt objektiv med plastlinser?
Sitter med en kamera från Securitycamera2000 här vid mig, den klarade 0,01 lux (2 objektiv), ej testat än. Har även nån större Sony från HK som nån flög med här som var riktigt bra på natten. Hm hm... borde ju ge länkar istället för svammel. :-D
Ett objektiv med rätt sorts gas och klara glaslinser ska väl se bättre i mörker än ett vanligt objektiv med plastlinser?
Har beställt en link förmodar att det är den du menar? Någon som har link till videon som var här på forumet?
Jag kör natt flygning med MK för att spåra rådjur och vildsvin, det går att köra utan IR belysning, men då blir inte kameran så snabb men det fungerar om man flyger lugnt och smart. Med IR kan man flyga som vanligt.
Kameran jag använder mig av har känslighet på 0.00034Lux, 4mm F1.2 lins.
Kan senare bifoga länk om någon är intresserad.
Ken
Om det är plast eller glas i linserna har nog ingen betydelse idag. Däremot kvaliteten på material, konstruktionen och utförandet. Det finns gott om bra objektiv idag med plastlinser så det duger säkert även till dessa förhållandevis enkla kameror.
Roger
Kommentar