Xiaomi Yi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefanli
    • sep 2013
    • 79

Kan nån länka till appen.

Detta är den enda jag hittar men den verkar inte funka, nerladdningen avbryts hela tiden.

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7943

Testade nyss för skojs skull att ladda ner appen via länken ovan och även om det var lite segt ett tag så fungerade det.
      Roger

Kommentar

• the_storm
        • apr 2013
        • 355

Köpte med ett silikonfodral och silikonlinsskydd också, sitter som en smäck och lär förhoppningsvis skydda kameran vid hårda landningar i diverse träd osv. Det enda jag saknar är någon form av layerlens.. Skulle vara surt att repa linsen.. Kanske går att fixa med 3d-skrivare och någon form av lexan eller liknande?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Jag kommer nog att designa en liknande layerlens som kan skrivas ut i 3d-skrivare. Den existerande från getfpv passar inte.

Jag har dock redan ritat ett linslock: http://www.thingiverse.com/thing:774730

Kommentar

• the_storm
            • apr 2013
            • 355

Nice! Om du orkar göra en extra så köper jag gärna en sådan av dig Såg en på något annat forum som fått en layerlens att passa.. Han hade moddat med dremel

Ursprungligen postat av Boopidoo
            Jag kommer nog att designa en liknande layerlens som kan skrivas ut i 3d-skrivare. Den existerande från getfpv passar inte.

Jag har dock redan ritat ett linslock: http://www.thingiverse.com/thing:774730

Kommentar

• the_storm
              • apr 2013
              • 355

Kommentar

• stefanli
                • sep 2013
                • 79

Inget mer att rapportera, är du nöjd än så länge?

Kommentar

• the_storm
                  • apr 2013
                  • 355

Om det är mig du syftar på så har jag inte så mkt att rapportera..är bortrest och har inte hunnit leka mer med kameran. Ska försöka filma något vettigt när jag kommer hem

det jag kan säga är att kamerans fokus inte var korrekt, nåt som verkar vara ett vanligt problem. Åtgärdade dock detta på egen hand. Kameran verkar schysst i övrigt!

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                    • 1937

När du åtgärdade fokus behöver man fixera optiken på något vis efteråt eller är det bara att lämna och sätta ihop och? Min är inte heller i fokus.

Kommentar

• the_storm
                      • apr 2013
                      • 355

Ursprungligen postat av Boopidoo
                      När du åtgärdade fokus behöver man fixera optiken på något vis efteråt eller är det bara att lämna och sätta ihop och? Min är inte heller i fokus.
                      Sorry för sent svar! Jag pillade loss frontplattan.. Linsen satt fastlimmad med tre små lim-pluttar som liknade smältlim. Värmde upp limmet med min lödkolv vilket frigjorde linsen. Sen justerade jag fokus och fäste linsen med smältlim igen!

Har du förresten klurat något mer på någon form av layerlens? Det absolut enklaste borde vara att designa en fyrkantig plastbit likt denna enkla ritning:

Klicka på bilden för större version

Namn: xiaomi.jpg
Visningar: 1
Storlek: 77,3 KB
ID: 504854

Där tjockleken är någon millimteter grövre än vad linsen sticker ut och hålet samma diameter som linsen..
                      Så kan man enkelt fästa denna på kameran med dubbelhäftande tejp och sätta någon lexanskiva eller liknande längst ut.

Borde vara enkelt att designa/printa?

Kommentar

• stefanli
                        • sep 2013
                        • 79

Det finns på thingieverse

Kommentar

• the_storm
                          • apr 2013
                          • 355

jo jag vet Men den är lite väl stor tycker jag? Går inte att ha kameran ståendes platt på något om layerlensen sticker ut i underkant..

Kommentar

• the_storm
                            • apr 2013
                            • 355

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0854.jpg
Storlek: 86,5 KB
ID: 504929Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0853.jpg
Storlek: 79,3 KB
ID: 504930
                            Nu har jag ett bra skydd för min lins iaf! Väldigt smidig och sitter som en smäck! Köpte asbilligt från kina

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                              • 1937

länk?

Kommentar

• the_storm
                                • apr 2013
                                • 355

Kommentar

Arbetssätt...