Köpa FPV-glasögon, behöver lite hjälp!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glattnos
    • dec 2015
    • 188

Jag har inget att klaga på bildkvaliteten på mina Dom V3 och lika med skärmstorleken, jag är tvärtom glad att jag inte köpte med större FOV.

I morse flög jag ute på fjärden och förlorade nästan min kamera, den lossnade och sen tog det mig 30 min att hitta den i snön ^^ Dock funkar videoöverföringen kanon nu, förmodligen antennerna som gjort störst skillnad.

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6809

Hög FOV ger enligt mig helt klart skönare känsla. Mina FatShark Base har FOV 46 och det funkar. Vad ger Quanum?
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Glattnos
        • dec 2015
        • 188

Jag har en hemmabyggd "cyklop-skärm" som ger FOV 65 och den funkar bra men är för stor för att köra quad tycker jag.

Kommentar

• Killenheladagen
          • sep 2015
          • 1394

Ursprungligen postat av Ålänning
          Hög FOV ger enligt mig helt klart skönare känsla. Mina FatShark Base har FOV 46 och det funkar. Vad ger Quanum?
          Jag vet ej men jag uppskattar en 10° till i quanumvisiret minst i jämförelse med dominators (boardkamera sonytvline600 el vad kameran heter)

Dessutom immar det ingenting och att man kan modda quanumvisiret så enkelt för passform och antenner och RX gör att jag är helnöjd och skulle ej byta mot fyrare dominators eller likn goggles som i mina ögon är alldeles för högt prissatta !

Nån som provat teknikmagasinets "VR"-videovisir ? Kostsr 400...ska kanske köpa och kolla så jag kan ta med tjeje upp i quaden

Mvh Gustaf

Kommentar

• Glattnos
            • dec 2015
            • 188

När jag skulle fixa coptern efter måndagens bravader såg jag att min FatShark-sändare hade gått av, det var nog när kameran lossnade som kameran åkte in och bröt av kretskortet. Jag satte dit min gamla TS5823-sändare och monterade SpiroNET v2 antennen på den. Provade idag och bilden är i princip lika bra som med FatShark-sändaren, något mer brus men inte så det störde.
            Idag kom jag på en till förbättring som FatShark skulle kunna göra. När man har DVR:en i "REC" mode så ska det inte gå att gå in i DVR-menyn. Det finns ingen anledning att gå in där när man spelar in, jag skulle trycka på fläkt-knappen och råkade trycka på knappen för DVR:en och då fick jag upp menyn vilket resulterade i att jag inte såg kamera-bilden.
            Det kan ju räknas som klantighet så egentligen är det inget problem.

Jag har två olika par av klöver-antenner från eBay och dom ger brusig och dålig bild. SpiroNET V2 antennerna ger jättebra bild, till synes även med billiga sändare. Jag har läst på många ställen men måste nu instämma tack vare egen erfarenhet: Strunta i VTX sändar-effekten utan satsa på bra antenner istället!

Kommentar

• jocke1963
              • dec 2007
              • 2709

Nån som hunnit testa dessa?

Kommentar

• Hoppsan_84
                • nov 2014
                • 149

Ursprungligen postat av Glattnos
                När jag skulle fixa coptern efter måndagens bravader såg jag att min FatShark-sändare hade gått av, det var nog när kameran lossnade som kameran åkte in och bröt av kretskortet. Jag satte dit min gamla TS5823-sändare och monterade SpiroNET v2 antennen på den. Provade idag och bilden är i princip lika bra som med FatShark-sändaren, något mer brus men inte så det störde.
                Idag kom jag på en till förbättring som FatShark skulle kunna göra. När man har DVR:en i "REC" mode så ska det inte gå att gå in i DVR-menyn. Det finns ingen anledning att gå in där när man spelar in, jag skulle trycka på fläkt-knappen och råkade trycka på knappen för DVR:en och då fick jag upp menyn vilket resulterade i att jag inte såg kamera-bilden.
                Det kan ju räknas som klantighet så egentligen är det inget problem.

Jag har två olika par av klöver-antenner från eBay och dom ger brusig och dålig bild. SpiroNET V2 antennerna ger jättebra bild, till synes även med billiga sändare. Jag har läst på många ställen men måste nu instämma tack vare egen erfarenhet: Strunta i VTX sändar-effekten utan satsa på bra antenner istället!
                +1

Kommentar

Arbetssätt...