Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har kört eagletree OSDn och den har många funktioner och stor flexibilitet. Om du köper den eller SimpleOSDn beror på vad du vill få ut i informationsväg och funktion. De går inte riktigt att jämföra mot varandra rakt av.
Dadde kör med SimpleOSDn. Funkar nog bra men du måste löda en del för att få igång den. Dadde är dock i USA nu.
Har kört eagletree OSDn och den har många funktioner och stor flexibilitet. Om du köper den eller SimpleOSDn beror på vad du vill få ut i informationsväg och funktion. De går inte riktigt att jämföra mot varandra rakt av.
Dadde kör med SimpleOSDn. Funkar nog bra men du måste löda en del för att få igång den. Dadde är dock i USA nu.
MVH / Kajaken
Ja jag har ju redan simple OSD men gps:en är helt omöjlig att få igång så jag har lagt den åt sidan och vill sattsa på något annat.
Vart köpte du din Eagletree?
Var det lätt att få igång den?
//Elia.
Inget problem att få igång men den men har du tight om plats i ditt plan så kan den vara svår att installera den bra utan att få störningar etc på videosignalen. Den har dock massor med inställningsfunktioner, RTH funktion etc. samt är väldigt lätt att få igång.
Hej!
Jag har SimpleOSD men har inte haft några problem med GPSen trots att jag kör på 1,3 GHz.
Däremot är den mycket känslig för störningar och bilden störs lätt ut. Det fungerar heller inte att växla till svart bakgrund på texten så jag har slutat att använda denna OSD.
Så jag skulle nog titta på en annan OSD.
mvh Mattias
Jag använder Eagletree OSD+ GPS+ logger + groundstation och det ger väldigt mycket information - många anser att det är för mycket men det bestämmer man ju själv...
Kommentar