OSD system

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rfnoise
    • sep 2010
    • 329

Ursprungligen postat av Timtimtim
    Såg att hab.se sålde cyclops Nova, vilket har RTH är det något bra? Kan tänka mig att lägga 1500kr finns de några andra system för 1500spänn som har RTH?
    Cyclops verkar ge mycket för pengarna! Testa den! Är nog lite lik dig, att man vill ha allt på en gång och optimera allt i absurdum vilket har kostat mig massor med tid, tid då jag kunde flyga istället för att fundera på bästa setupen.. Kör med Simple OSD XL för att få det mest nödvändiga. Gillar iden med RTH och skaffar något sånt senare.

Tappar du kontakten kan du alltid hålla kontrollen över huvudet och vända?

/Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• UndCon
      • apr 2009
      • 2886

haha - hålla upp antennen så långt över huvudet som bara möjligt - det fick jag göra en gång när jag flög nedanför horisonten.

//UndCon
      UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Timtimtim
        • apr 2012
        • 838

Ursprungligen postat av rfnoise
        Cyclops verkar ge mycket för pengarna! Testa den! Är nog lite lik dig, att man vill ha allt på en gång och optimera allt i absurdum vilket har kostat mig massor med tid, tid då jag kunde flyga istället för att fundera på bästa setupen.. Kör med Simple OSD XL för att få det mest nödvändiga. Gillar iden med RTH och skaffar något sånt senare.

Tappar du kontakten kan du alltid hålla kontrollen över huvudet och vända?

/Calle
        Vad flyger du?

Kommentar

• simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

Vilket system har den största och synligaste väg hem pilen ? har eagletree osd pro nu men gillar inte alls den lilla
          prylen som visar riktningen hem . någon som har tips?
          rth m.m är helt ointressant för min del, nazan hittar hem åt mig testade igår, landade 50cm bredvid startpunkten, det får duga
          ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
          |FPV STUFF|
          |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
          |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
          | DJI Inspire 1 |
          |TERMIK OCH HANG |
          |
          Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
          |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• rfnoise
            • sep 2010
            • 329

Ursprungligen postat av Timtimtim

Vad flyger du?
            Tri, quad och twinstar! Testar en enkel G-OSD2 från HK som jag flashat till CL-OSD just nu, lite slö uppdatering (1hz) men ok för 40$ hempil osv. Lite konstiga siffror ibland bara. Behöver utvärdera lite mer

Mvh,
            Calle
            Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• markusb
              • jun 2009
              • 1376

Ursprungligen postat av simonarvestrand
              rth m.m är helt ointressant för min del, nazan hittar hem åt mig testade igår, landade 50cm bredvid startpunkten, det får duga
              dax för nytt system då, 50cm är på tok för långt att behöva sträcka sig
              Det är smått fantastiskt vilka grejjer vi har att tillgå idag, för så pass lite pengar. Och storleken på elektroniken är inget problem längre.
              /Markus
              Min youtubekanal

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

hehe ja tänk om det hade stått något olämpligt där!

Jag är på g att sälja av alla mina eagletree prylar nu för att skaffa ett enkelt osd system utan massa loggning
                och rth m.m

men vad skall jag ha ?

Jag vill ha stora tydliga siffror.
                mah på 3 och 4cells accar. blir eventuellt två separata osd system. ( alltså till två farkoster, nazan och bixlern )
                höjd över mark
                stor tydlig pil hem,

alltså enklast möjliga till bästa möjliga pris.
                vill ha ner mängden prylar , får ju knappt i accen i bixlern pga alla eagletree prylar
                ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                |FPV STUFF|
                |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                | DJI Inspire 1 |
                |TERMIK OCH HANG |
                |
                Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

Arbetssätt...