2,4 Booster

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jode
    • sep 2008
    • 290

2,4 Booster

Rangevideo har slut på sin booster som passar FrSky (och alla andra 2,4 moduler med SMA) http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=245

Men hittade massor av alternativ på DX (fri frakt) som förmodligen är samma sak på insidan. Men vilken hade ni valt?

• UndCon
    • apr 2009
    • 2886

Tyvärr så är ju både 1 och 2W långt över tillåten styrka, men de du länkar till är ju 2W och det måste ju vara "bättre"

jag skulle gå på #2 i listan...

Kommentar

• Jode
      • sep 2008
      • 290

Vad är tillåten styrka på 5,8Ghz?

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

Endast 25mW!

Det är 100mW på 2.4Ghz om man frekvenshoppar (ex Futaba och senaste Spektrum)

obs oavsett om du har WLAN, flygradio eller videosändare så är det max 100mW

Kommentar

• Mr X
          • apr 2007
          • 1055

Är det inte så att all förstärkning av signalen är förbjuden.
          Så fort man har något mellan som höjer signalen är man ute på djupt vatten.
          RC Åland
          RC Åland på facebook
          På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Jode
            • sep 2008
            • 290

Dvs. alla 90% av alla som håller på med fpv här på forumet är "olagliga".
            Låt oss vara realistiska, mobiltelefoner sänder 1W. Jag kommer att sända vad jag vill.
            Som om vinstdrivande företag har förtur att använda luften. Nej PTS läser inte och bryr sig ej, vi är
            förhållandevis väldigt få och gör ingen skada.

Kommentar

• ztefan314

• okt 2010
              • 27

Jag har för mig att maxeffekten är 10mW på 2,4GHz och 100mW på 35MHz.
              Jag har aldrig sett några wifi prylar som varit på mer än 10mW i sverige.
              Sen måste ju sändaren vara godkänd av post och telestyrelsen också och det tror jag inga FPV grejer är, om dom inte har ändrat lagen nu.

MVH/
              Stefan

Kommentar

• UndCon
                • apr 2009
                • 2886

Frekvenshoppar utrustningen så får man ha 100mW annars är det bara 10mW som du skriver.

I dagsläget har jag inte sett en enda videolänk för vårat bruk som är CE-märkt.
                Det betyder att man INTE får använda utrustningen i Sverige.

Kommentar

• ztefan314

• okt 2010
                  • 27

Då skulle det med andra ord vara möjligt att göra en laglig FPV bara man kan hitta en godkänd sändare.
                  100mW borde ju räcka till några hundra meter med en bra antenn.

MVH/
                  Stefan

Kommentar

• Jode
                    • sep 2008
                    • 290

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                    Senast redigerad av Jode; 2011-05-03, 17:42.

Kommentar

• pontus
                      • feb 2011
                      • 113

Ursprungligen postat av Jode
                      Jag kommer att satsa på att alltid vara olaglig precis hela tiden.
                      Man kan ju hoppas att PTS inte läser det här forumet. Jag säger som farfar, har du trampat i klaveret så ha vett att stå till.

Kommentar

• StarvinMarvin
                        • maj 2011
                        • 315

Ursprungligen postat av Jode
                        Jag kommer att satsa på att alltid vara olaglig precis hela tiden.
                        jag kör en 900mhz sändare på 1500mw och det har varken ramlat ned flygplan eller exploderat mobiltelfoner vad jag vet så jag tror det är lugnt

Kommentar

• UndCon
                          • apr 2009
                          • 2886

Det står naturligtvis upp till var och en att vara laglig eller olaglig men kom ihåg att ni står utanför allt eventuellt stöd från föreningar, försäkringar och förbund om ni bryter mot regler och lagar.

Vänligen tänk efter lite innan ni agerar - vad händer för oss andra om ni ställer till en olycka?
                          Sporten kan tex i värsta fall förbjudas helt...om inte annat så framstår vi i dålig dager.

Vill ni fortsätta bryta mot lagar så kan ni väl vara vänliga att hålla det för er själva.

//UndCon
                          Senast redigerad av UndCon; 2011-05-03, 12:14.

Kommentar

• Rivvern
                            • sep 2010
                            • 110

Hur pass mycket skulle en booster hjälpa en DX8 att hålla planet i luften egentligen?

Kommentar

• Jode
                              • sep 2008
                              • 290

Eh, mitt inlägg var menat som humor. Tycker bara inte man ska hyckla, menar du att man håller det för sig själv när man länkar till sina filmer där själva "brottet" begås? På undcon.com finns väl inte bara "lagliga" setups?
                              Nåväl, jag sorterar in mig i hycklandet och låtsas som ingenting.
                              Hur kan det komma sig att man får sända 4W på tex 444Mhz bandet? (Komradio).
                              Har DX8 sma/r-sma kontakter?
                              @pontus, om PTS läser den här tråden sätter de nog mig under bevakning, väntar tills jag ska ut och flyga, (äga prylana är nämligen inte olagligt) de ser inga andra diskussioner om vtx...
                              Är det denna känsliga fråga som gör att gubbar, förlåt jag menar klubbar inte vill veta av FPV (multirotor är också "fult").

Kommentar

Arbetssätt...