Det finns andra applikationer också som jag har tänkta för LRS;en men sinnesro är väl den största vinsten med LRS samt om jag har förstått rätt så penetrerar de lägre våglängderna (uhf) många gånger bättre än 2.4ghz och i uppsala är det platt och lätt att saker hamnar "i vägen" så i luften skulle jag känna mig tryggare och på land. ..hur.kul är det inte med en LRS FPV - monstertruck? Blåser runt i 40km/h till synes ensam i förorten. .
Visst är det möjligt att konstruera en backpack med både LRS -mottagaren OCH en mindre FPV - setup? Vilket band bör man då använda för videolänken för att slippa störning från uhf? Är det då kanske nödvändigt med en dyrare kamera med bättre avskärmning mot störningar?
Jag försöker greppa huvudet kring detta med frekvenser och de olika egenskaperna ni kan väl rätta mig om jag är ute och cyklar?
Tack på förhand! Mvh Gustaf

Visst är det möjligt att konstruera en backpack med både LRS -mottagaren OCH en mindre FPV - setup? Vilket band bör man då använda för videolänken för att slippa störning från uhf? Är det då kanske nödvändigt med en dyrare kamera med bättre avskärmning mot störningar?
Jag försöker greppa huvudet kring detta med frekvenser och de olika egenskaperna ni kan väl rätta mig om jag är ute och cyklar?
Tack på förhand! Mvh Gustaf
Kommentar